Des de l'associació Amics de la Bici rebutgen la conducta del ciclista temerari a la ronda del Litoral però asseguren que la manca de carrils bici per anar cap al tram portuari i el polígon de la Zona Franca pot fer que els ciclistes s'aventurin a entrar a la ronda. L'alternativa és el passeig de la Zona Franca, que des d'aquesta entitat consideren que també té el mateix perill. ALBERT GARCIA, Amics de la Bici "Si va per allà es juga la vida igualment que si anés pel passeig de la Zona Franca perquè hi ha els mateixos camions, els mateixos cotxes i, fins i tot, en alguns trams potser és més segur anar per la ronda del Litoral." És per això que reivindiquen una infraestructura ciclista per moure's amb seguretat fins a la Zona Franca i l'entorn. Amb la nova estratègia de la bicicleta, l'Ajuntament ja preveu implanta-hi el carril bici però no seria una realitat fins a 2018. Per una altra associació, el Bicicleta Club de Catalunya, el comportament del ciclista a la ronda no beneficia la imatge del col·lectiu i el respecte que es mereix. CARLES BENITO, Bicicleta Club de Catalunya "Un ciclista a 80 km/h a la ronda s'apropa a l'absurd perquè realment posa en joc la seva vida i també la de la gent que hi ha al voltant." Els qui també posen en risc la seva vida són els participants de les "alleycats", unes competicions clandestines amb bicicletes sense fre. Tot i que YouTube en va ple d'imatges a Barcelona, ni el consistori ni la Guàrdia Urbana no en tenen constància.

La Guàrdia Urbana no ha localitzat ni multat el ciclista que dos conductors van gravar amb el telèfon mòbil a la ronda del Litoral. De moment, els fets es consideren una infracció administrativa per la qual l’usuari hauria de pagar 90 euros si se’l trobés i denunciés. El cos policial està examinant les imatges per esbrinar si es tracta d’una infracció penal com ho seria agafar-se a l’autobús per aprofitar l’embranzida. Si això passés, s’iniciaria una investigació.

Les associacions de ciclistes condemnen la infracció però també asseguren que la imatge demostra la necessitat de construir carrils per a bicicletes que connectin la ciutat amb la Zona Franca. Actualment els usuaris han de circular entre els vehicles del passeig de la Zona Franca, una situació que, segons Albert Garcia, de l’associació Amics de la Bici, és igual de perillosa que fer-ho per la ronda. “Hi ha els mateixos camions i fins i tot en alguns trams potser és més segur anar per la ronda del Litoral”, ha afirmat. Segons aquesta entitat, hi ha treballadors de la Zona Franca que són usuaris de la bicicleta però han deixat d’utilitzar-la per anar a la feina pel perill i les dificultats que suposa arribar-hi. Amb la nova estratègia de la bicicleta, l’Ajuntament ja preveu implantar el carril bici per millorar la connexió de la Zona Franca, però no seria una realitat fins a 2018.