"Trobo que aquesta rotonda és molt còmoda perquè si passes per la vorera, a part de trobar els semàfors i haver de parar als passos de vianants, no molestes la gent i tampoc no has d'anar tocant el clàxon." "Em sembla molt útil perquè abans havia de passar per aquí i tenia la por que es posés en vermell de cop i volta, passaven els cotxes i ara va molt bé." "És molt pràctica, molt còmoda, molt segura, perquè fins ara tot era un embolic de cruïlles." "Penso que és pràctica, perquè evites passar per una zona que és molt estreta, hi ha el bar, vianants i taules a fora, i sempre és un conflicte."

L’actuació forma part del compromís de l’Ajuntament de Barcelona per resoldre els problemes de connexió en la infraestructura ciclista de la ciutat. Les obres per implantar aquest carril van començar el setembre i fa uns dies que ja està operatiu.

Els primers usuaris a comprovar-ne l’eficàcia es mostren satisfets, sobretot, per la seguretat i la comoditat de travessar aquest encreuament de carrers a cop de pedal. “Ara no cal pujar a la vorera ni discutir amb els vianants o esquivar les terrasses dels bars”, afirma la Paula Ribes, que passa habitualment per la zona. “El trobo més útil perquè em feia por compartir espai amb els cotxes”, diu l’Albert Gonzàlez, ciclista novell.

D’altres, però, prefereixen continuar circulant per la calçada perquè “és més ràpid”. En tot cas, la sensació de seguretat també es veu reforçada pel doble element segregador que s’hi ha implantat: un separador de goma (la coneguda “barra de pa”) i una balisa vertical de color vermell.

El carril bici aprofita les línies de detenció dels semàfors ja existents a la plaça per fer entrar i sortir els ciclistes. Segons fonts municipals, la fórmula de rotonda interior per a bicicletes es podria aplicar a les places d’Espanya i Tetuan. Però, en primer lloc, caldrà estudiar els resultats i les opinions dels ciclistes a Marina-Meridiana-Almogàvers. El cost per implantar aquest tram de carril bici ha estat de 190.000 euros.