Segons Pucarelli, “Barcelona és una ciutat ideal per fer aquest experiment”, que de moment no té data fixada en el calendari. En qualsevol cas, es tracta d’una operació que permetria a la marca sueca penetrar als centres urbans on ara mateix no té presència, al marge de la obertura de la botiga efímera que serà fins a finals de mes al carrer del Comerç, 17. Aquesta estratègia d’obrir petits comerços a les ciutats no contrasta amb els plans d’expansió de l’empresa, que anuncia “la futura obertura de dues grans superfícies més a la demarcació de Barcelona, una a l’àrea metropolitana”. Un anunci que s’emmarca en els plans de l’empresa per aconseguir que “el 80 % de la població tingui un establiment en un radi de 100 quilòmetres de la seva residència”, al marge de completar aquesta oferta amb la consolidació del model de venda en línia.

20 anys de dades

Des de l’arribada a l’estat d’Ikea el 1996, mots com Billy, Lack, Expedit o Hederlig s’han incorporat al nostre imaginari. Són els noms d’alguns dels productes d’Ikea més venuts a l’estat espanyol. En aquest temps, Ikea ha obert 16 centres comercials, tres a Catalunya (Badalona, l’Hospitalet i Sabadell), al marge del futur quart centre ja confirmat a Salt, al Gironès. Segons l’empresa, des de 1996 s’han atès a més de 400 milions de clients, i només en l’últim any fiscal -d’agost de 2015 al setembre d’enguany- ha facturat prop de 1.400 milions d’euros; un 8 % més que en el període anterior. Al marge d’aquests números, si una altra cosa explica la bona implantació d’Ikea a casa nostra és com hem incorporat la seva filosofia: ja no ens fa res enfrontar-nos a muntar un moble, i hem descobert altres maneres d’optimitzar l’espai a casa nostra.