24 hores al dia, 365 dies l'any, des d'aquesta sala es controla tota l'autopista, mitjançant càmeres instal·lades al llarg del recorregut. L'objectiu és vetllar perquè tot funcioni correctament, des dels sistemes de ventilació fins a la il·luminació, i resoldre al més ràpid possible qualsevol incident, com el d'aquest vehicle que ha quedat aturat al voral. Els túnels de Vallvidrera permeten connectar Barcelona amb Sant Cugat en menys de 10 minuts. Segons les darreres dades, corresponents al mes d'abril, cada dia hi passen de mitjana més de 32.000 vehicles. "Fantàstic. Hi passo sempre, jo. Vinc de Terrassa i sempre passo per aquí." "Puedes salir de la calle Urgell para Terrassa, Sabadell... y además enlaza con Manresa, fantástico." "Está muy bien, pero es muy caro. Lo cojo los fines de semana y los fines de semana triplican el precio." "Està molt bé: és ràpid, és còmode, una mica car... i alguna cosa una mica estúpida com per exemple els controls de velocitat a l'entrada, que hi són només per recaptar." Les obres de construcció de la boca sud del túnel de Vallvidrera van començar el 1988. I quatre anys després es va inaugurar la infraestructura. Durant els primers anys de funcionament, en van fer ús més de 6 milions de vehicles anuals, una xifra que a partir de l'any 95 va anar augmentant sense parar fins al 2008, coincidint amb l'arribada de la crisi. La tendència, a partir de llavors, va mantenir-se a la baixa fins fa dos anys, quan va iniciar-se un període de recuperació que encara dura. De fet, en els primers quatre mesos d'aquest any hi han passat més de 3 milions 600 mil vehicles. L'autopista arrenca des de la Via Augusta i just sortir de la ciutat comença un túnel de 2 quilòmetres i mig de llarg de passa per sota de Vallvidrera. Està construït a 180 metres de profunditat per sota les cases. Els quatre carrils de la Via Augusta es converteixen en tres en entrar al túnel. El central és un carril reversible, el sentit del qual canvia segons les necessitats del trànsit.

L’autopista permet connectar Barcelona amb Sant Cugat en menys de 10 minuts, un temps que la converteix en una opció llaminera per a molts conductors. La seva història es remunta a l’any 1967, quan es van iniciar els tràmits per a l’adjudicació del concurs de les obres. Després d’anys d’entrebancs, finalment la construcció de la boca sud del túnel va començar el 1988. Es va inaugurar quatre anys després.

Durant els primers temps de funcionament, en van fer ús més de sis milions de vehicles anuals, una xifra que a partir de l’any 95 va anar augmentant sense parar fins a 2008, coincidint amb l’arribada de la crisi. La tendència, a partir de llavors, va mantenir-se a la baixa fins fa dos anys, quan va iniciar-se un període de recuperació que encara dura. De fet, en els primers quatre mesos d’aquest any hi han passat 3.622.687 vehicles.

La via arrenca des de la via Augusta i just sortir de la ciutat comença un túnel de més de dos quilòmetres i mig de llarg i tres carrils de circulació, un dels quals és reversible i canvia de sentit en funció de les necessitats del trànsit. Aquest pas subterrani travessa Vallvidrera a 180 metres de profunditat. Per garantir-ne la seguretat, tant del túnel com de la resta de la via fins a la connexió amb l’AP-7, des del centre de control treballen permanentment. A més d’un sistema informàtic doble a través del qual es supervisen des dels sistemes de ventilació fins a la il·luminació, també disposen de més de 50 càmeres per detectar qualsevol incidència viària.