No té res a veure passejar pel tram reformat de la Diagonal, que pel que no ho està. Entre el passeig de Gràcia i el de Sant Joan, algunes voreres són inferiors a un metre d'amplada. Per això, entitats veïnals de l'Eixample demanen al govern que hi actuï. CHARO MARTÍNEZ, portaveu de l'AV per un Eixample Sostenible "No es pot passejar, la gent no pot venir a passejar. El que demanem als polítics és que es posin d'acord per fer la Diagonal un lloc agradable." També des de l'associació de comerciants es reclama continuar la reforma perquè asseguren que ajudarà a la reactivació econòmica d'aquest tram. MARTA CANUT, presidenta de l'Associació Diagonal Barcelona "Nosaltres li diem a la senyora Colau: quin lloc té de Barcelona que per 11 milions d'euros creï 1.000 llocs de treball en 100 locals buits o a precari que té aquest tram de la Diagonal?". El gener de 2015, el govern de Xavier Trias va encarregar el projecte d'obres, que seguia el mateix patró que al tram reformat: ampliació de voreres, reducció d'un carril i baixar el carril bici a la calçada. Trias ha acusat el govern d'Ada Colau d'aturar la reforma. XAVIER TRIAS, president del Grup Municipal de CiU "El que farem és insistir, insistir que això no es deixi adormit i tiri endavant. Què passa? Que si fan això, encara menys la gent voldrà que passi el tramvia." Fonts municipals expliquen, precisament, que la reforma d'aquest tram dependrà del projecte per connectar els dos tramvies i que a la part ja reformada la intervenció serà mínima.

Al gener de 2015, el govern de Xavier Trias va adjudicar la redacció del projecte executiu de les obres de la Diagonal entre el passeig de Gràcia i el de Sant Joan. El projecte seguia el mateix patró que al tram reformat: ampliació de voreres, reducció d’un carril als laterals, segregar el carril bici i baixar-lo a la calçada. “Tot el que vam començar nosaltres s’atura”, ha denunciat Xavier Trias, que ha dit que des de CiU s’insistirà “perquè això no es deixi adormit i tiri endavant”.

L’exalcalde ha assegurat que aquest projecte ajuda a crear llocs de treball i a pacificar el trànsit. “Què passa? Que si fan això, encara menys la gent voldrà que passi el tramvia”, ha afirmat Trias, que ha reiterat que connectar les dues xarxes “és un disbarat”. Són de la mateixa opinió les entitats veïnals i comercials de la Diagonal, que han reclamat que les obres continuïn. “No es pot passejar”, assegura Charo Martínez, de l’AV Eixample Sostenible, que demana als polítics un acord “per fer de la Diagonal un lloc agradable”.

Des de l’Associació de Comerciants Diagonal Barcelona, la presidenta Marta Canut ha reclamat la reforma del tram entre el passeig de Gràcia i el de Sant Joan perquè creu que contribuirà a la reactivació econòmica. Canut assegura que aquest tram té un centenar de locals tancats i que les obres poden crear un miler de llocs de treball nous. “Hi ha un abans i un després de les obres”, assegura.

Fonts municipals expliquen que la transformació d’aquest tram central de la Diagonal s’abordarà conjuntament amb el projecte d’unió de les dues xarxes del tramvia. Des del consistori reiteren que els estudis tècnics encarregats van indicar que el millor traçat per a la connexió era precisament aquesta avinguda.