Un any més el D'A porta a Barcelona pel·lícules que no arriben als circuits de distribució més comercials o que, fins i tot, han tingut problemes amb la censura als països d'origen. És el cas de la marroquina 'Match loved', dins la secció Transicions, que projecta 11 propostes que han despertat l'interès de la crítica a festivals d'arreu del món. CARLOS R. RIOS, director del Festival de Cinema d'Autor "'Match love' és una pel·lícula que va tenir problemes per estrenar-se al Marroc, ´en realitat no s'ha estrenat, perquè retrata la prostitució al Marroc actual i això no va agradar al govern. La pel·lícula sí que s'ha estrenat a França i la portem en exclussiva." El D'A també és una oportunitat per descobrir les noves veus del cinema internacional. Enguany 15 pel·lícules de directors amb un màxim de tres llargmetratges aspiren a endur-se el guardó de Talents, la secció competitiva del festival. Menció especial als debutants espanyols: Marc Ferrer, amb la pel·lícula 'Nos parecia importante', i també una proposta catalana, 'El perdut'. I la secció Direccions està dedicada als autors consagrats de llarg recorregut. Noms propis com el director filipí Brillante Mendoza, l'italià Marco Bellocchio i el francès Philippe Garrel. El lituà Sharunas Bartas és aquest any protagonista de la retrospectiva, que porjectarà algunes de les seves obres més significatives i també el seu darrer treball. CARLOS R. RIOS, director del Festival de Cinema d'Autor "És un director amb una carrera molt poc prolifica, però molt personal i molt estètica, cuida sempre els paisatges i la fotografia de les seves pel·lícules, i normalment és molt intimista." El certamen també consolida projectes que van arrencar l'any pasat, dedicats al vessant professional, com el campus per formar crítics i una nova jornada de nous públics.

Un total de 23 països representats, 70 pel·lícules de les quals 15 són “premières” espanyoles, 12 obres de directors debutants i 11 obres dirigides per dones. Són algunes de les xifres de la sisena edició del D’A, el Festival Internacional de Cinema d’Autor que ofereix una panoràmica dels millors films que s’han estrenat aquest 2016 i que també potencia el diàleg entre el públic i l’artista gràcies a la presència d’alguns dels realitzadors dels llargmetratges que s’hi exhibeixen.

Dins la programació de ‘Transicions’ es projecten 11 llargmetratges que han sorprès la crítica d’altres festivals internacionals, algunes guardonades. Títols com, per exemple, la revelació mexicana ‘Te prometo anarquía’, de Julio Hernández Cordón; ‘Happy hour’, del japonès Ryusuke Hamaguchi; l’estrena absoluta de l’espanyola ‘Amor tóxico’ o la polèmica ‘Much loved’, que aborda un tema tabú com la prostitució al Marroc, fet que ha impedit que s’estrenés al país d’origen.

Quinze nous talents

Com ja és habitual, la secció ‘Talents’ exhibeix les noves veus del cinema, 11 de les quals com a debutants i només tres que han dirigit un màxim de tres llargmetratges. Tots aspiren a endur-se el Premi Talents, dotat amb 6.000 euros, que atorga el jurat del D’A. Entre els joves creadors, dos espanyols: Marc Ferrer, amb la pel·lícula ‘Nos parecía importante’, i també una proposta catalana de Chritophe Farnarier: ‘El perdut’.

Directors consagrats

Al D’A també hi ha un espai per als autors de referència, els noms dels quals són ja coneguts per una part del gran públic. Entre els directors consagrats de la sisena edició hi ha el director filipí Brillante Mendoza, l’italià Marco Bellocchio i el francès Philippe Garrel. Una menció especial mereix el lituà Sharunas Bartas, que aquest any és el protagonista de la retrospectiva que projectarà algunes de les seves obres més significatives i també el seu darrer treball ‘Peace to us in our dreams’.

El certamen també consolida projectes que van arrencar l’any passat, dedicats al vessant professional, com el campus per formar crítics i una nova jornada de nous públics. Com a novetat, el D’A 2016 amplifica el seu radi d’acció més enllà de Barcelona incorporant set seus que projectaran simultàniament a la celebració del festival una selecció de les millors pel·lícules del festival.