La interacció amb el públic és la clau d’aquest concert a tres bandes. En un espai del claustre de l’Arts Santa Mònica, els espectadors poden gaudir de l’actuació de la pianista Cynthia Liem alhora que segueixen la projecció en temps real de la partitura. D’aquesta manera, poden entendre’n millor l’estructura i la melodia, per exemple. Per això, la coordinadora del projecte Phenicx, Emilia Gómez, ha assegurat en una entrevista a Barcelona FM que no cal ser un entès per gaudir d’aquesta experiència: “Amb la tecnologia, la gent pot aprendre una mica més de música clàssica i així podem fer-la més atractiva.”

Una altra activitat interactiva permet dirigir la Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam, encara que sigui virtualment. L’espectador pren les regnes de la formació i amb els gestos ha de marcar el ritme i donar l’entrada als instruments.

La tercera proposta ofereix informació personalitzada abans, durant i després d’un concert. El públic pot accedir a través de la tauleta a les obres que s’hi interpretaran, pot escoltar per separat els diferents instruments o pot recuperar a posteriori la música que ha escoltat.

Emilia Gómez afirma que al segle XXI no canviarà la música clàssica sinó “la manera com l’escoltarem”. La investigadora considera que la tecnologia pot ajudar a entendre millor el que fins ara es veuen com “peces molt llargues i molt complexes”. Per això, Gómez reconeix que el projecte està tenint molt bona acollida en l’àmbit pedagògic.