Un dels problemes als quals el Mobile World Congress d’aquest any pretén posar solució és la falta d’autonomia de les bateries dels telèfons mòbils. Per això, el congrés mostra un gran ventall de possibilitats pel que fa a la necessitat dels usuaris i congressistes de satisfer aquesta mancança dels telèfons desenvolupats fins avui. Les grans marques ja pensen també en aquest aspecte i ho incorporen als productes que s’han estrenat aquest dilluns.

És el cas del Samsung S7 i el Samsung S7 Edge, que l’empresa coreana ja va fer públic un dia abans de l’inici oficial del saló. La marca continua apostant per les pantalles corbes i sorprèn amb un nou producte, que ha atret les mirades dels congressistes, com ja va fer l’any passat.

Altres marques s’han especialitzat en l’àmbit de la salut o l’educació, ja que, fins i tot, es pot veure un microscopi en un telèfon mòbil, una aposta de l’empresa Nurugo Micro. Totes les novetats presents en aquests quatre dies de congrés, de marques com Ericsson, Nokia, Huawei o Sony, pretenen facilitar les tasques de la vida quotidiana.

El primer dia del MWC també continua apostant per la temàtica del 5G, ja plantejada en l’edició de 2015, una evolució de la cobertura mòbil que busquen connectar en xarxa diferents elements, com els cotxes, les cases particulars o els serveis de seguretat i emergències i, segons l’Agenda Digital per Europa, ha d’estar disponible el 2020.

Durant els propers dies s’aniran descobrint les novetats que amaguen els estands de les diferents empreses i altres elements més enllà de la tecnologia, com és el grafè, un material emergent en el mercat de la telefonia.