La síndica, Maria Assumpció Vilà, recorda que segons un informe de 2014 Barcelona és una de les ciutats més ben adaptades d’Europa quant a accessibilitat. Malgrat això, l’any 2015 ha rebut el doble de queixes sobre els accessos a la ciutat que el 2014 (van passar de 26 a 55).

Per aquest motiu, Vilà ha obert una actuació d’ofici per avaluar la implantació de la Llei d’accessibilitat a la ciutat, aprovada l’octubre de 2014. Apunta que “hi ha moltes coses a millorar per tal d’assolir la plena autonomia, la igualtat d’oportunitats i la no-discrimació, especialment per a les persones que tenen alguna discapacitat”.

La investigació se centrarà en el transport públic i més endavant s’ampliarà a altres àmbits. De moment, Vilà ha sol·licitat informació sobre la vigència del Pla director d’accessibilitat universal a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

Sobre el transport públic de Barcelona, en l’informe de l’any passat, Vilà ja apuntava que la ciutat presenta un alt percentatge d’adaptació, però que encara hi ha millores a realitzar “la xarxa de busos està adaptada en la seva totalitat (tot i que ara apareixen nous reptes, com l’accés dels escúters a la xarxa pública de transport), mentre que al metro es treballa progressivament per l’adaptació de les instal·lacions i els accessos, però resten encara algunes estacions estratègiques sense adaptar”, diu en el document.

Una altra de les queixes de la síndica és l’ocupació excessiva de les voreres, un fet que dificulta la circulació de les persones amb mobilitat reduïda. Segons Vilà, l’Ajuntament hauria de repensar la seva intervenció en l’espai públic.