El portaveu del Grup Municipal de CiU, Joaquim Forn, ha acusat el govern de fer titulars però de no saber quina afectació tindrà l’ampliació de carrils bici en els aparcaments, els carrils bus i els de circulació per a vehicles privats. “No només s’han de fer titulars, també cal buscar solucions”, ha dit Forn, que ha recordat que les mesures anunciades es preveien en el Pla de mobilitat urbana, aprovat el mes de març amb l’abstenció d’ICV-EUiA. Des de Ciutadans, el regidor Santiago Alonso ha qualificat “d’insuficient” el pla per ampliar els carrils bici i considera que “no hi ha novetats”. Tot i això, ha estès la mà al govern per aprovar mesures per guanyar carrils bici a la ciutat.

El portaveu del Grup Municipal d’ERC, Jordi Coronas, ha proposat al govern la creació d’un carnet per punts per als ciclistes per evitar males pràctiques, i ha criticat el model de carrils bici en rotondes perquè “genera dubtes” entre els ciclistes. El regidor del PSC Daniel Mòdol ha demanat una reflexió “integral” al govern del que suposa l’ampliació de carrils bici en l’aparcament de vehicles i el transport públic en superfície. Des del PP, Xavier Mulleras ha reclamat que no es “criminalitzi” el vehicle privat i ha criticat que els nous carrils bici aniran en detriment de places d’aparcament.

El regidor de la CUP Capgirem Barcelona Josep Garganté ha lamentat que els carrils bici d’eixos mar-muntanya no estan planificats fins a 2018 i que caldrà esperar fins a finals de mandat per tenir la xarxa ben unida. Garganté ha reclamat un servei del Bicing totalment públic. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha agraït les aportacions dels grups i ha assenyalat que el vehicle privat té ara 2.800 km de carril mentre que la bicicleta en té 116. “Hi ha un espai molt gran per al reequilibri”, ha dit Vidal, que s’ha compromès a “estudiar l’afectació” dels carrils bici en els districtes.

La nota curiosa al debat l’ha posat una picabaralla amable entre els grups. La “bicifòbia” que el regidor Mulleras ha descrit a la ciutat s’ha entès per part d’ERC com una “pel·lícula de terror”. També el regidor socialista Daniel Mòdol ha posat humor al debat quan ha assegurat que “el primer ciclista va ser socialista”. “Ja hi havia batallons ciclistes republicans a la Guerra Civil espanyola”, ha reblat Jordi Coronas.