GERARDO PISARELLO, primer tinent d'alcalde "Hi haurà més Nadal als barris, a tots els eixos comercials. I combinem aquesta política de mantenir els quilòmetres d'enllumenat amb una política destinada a estalviar electricitat incloent calendaris més racionals a les festes."

La il·luminació nadalenca ja havia comportat algun malestar entre el govern municipal i els comerciants, quan l’equip de Colau va anunciar que creia que era una activitat que havia arribat al nivell màxim i que volia explorar altres vies per promocionar el comerç en aquestes dates.

Enguany es mantindran els quilòmetres i els horaris d’enllumenat i, de cara a l’any vinent, es treballa per trobar una fórmula que sigui més sostenible, “destinada a estalviar electricitat incloent calendaris més racionals a les festes”, ha afirmat el primer tinent d’alcalde, Gerardo Pisarello. Segons el consistori, amb la reducció de dies s’aconsegueix un estalvi del 20 %.

El president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, ha lamentat la decisió d’ajornar-ne l’encesa i ha criticat que es faci en dimarts, una jornada que queda despenjada, fora del cap de setmana. Tot i així, el president de l’ens comercial ha celebrat que es mantingui l’horari i, de cara a l’any vinent, confia que hi haurà entesa amb els canvis proposats pel govern de Barcelona en Comú.

També s’oposa a aquest canvi del dia de l’encesa dels llums de Nadal la Confederació de Comerç de Catalunya, que considera que la data triada -l’1 de desembre- no s’adequa a les necessitats del sector. L’entitat critica que amb aquesta data  es deixen fora iniciatives com el Black Friday, i afegeix que això pot incidir negativament en una de les èpoques de més consum. A més, els comerciants també lamenten “que l’Ajuntament no els hagi ni consultat ni informat de la mesura”. Per tot plegat, demanen que el consistori rectifiqui i comenci, almenys, el cap de setmana anterior.

L’Ajuntament ha obert un procés participatiu amb els comerciants per debatre aquest aspecte i les converses amb el sector s’estendran a dues qüestions més. D’una banda, els horaris comercials i, de l’altra, la voluntat del consistori d’implementar una moneda específica de Barcelona per afavorir el comerç de proximitat. El govern admet que està en una fase molt primerenca de tasca pedagògica per mostrar als comerciants els beneficis d’aquesta moneda pròpia.

Paral·lelament, ha anunciat un pla de xoc de 150.000 € per donar suport al comerç de proximitat als barris més afectats per la crisi que comptarà amb mesures transversals per generar ocupació i facilitar la cohesió social.