Aquest gest es repeteix a moltes zones d'aparcament de la ciutat... Però hi ha una altra opció, les zones regulades també es poden pagar a través del telèfon mòbil. A Barcelona hi ha una aplicació municipal i una segona de finançament privat que permet estalviar-se el trajecte fins al parquímetre. Una idea que agrada a alguns... "Quan treballo, doncs he de posar a la zona verda o blava el tiquet i faig servir l'aplicació perquè m'és molt més còmode." Però no convenç a tothom... "Estem més habituats a pagar amb diners, en metàl·lic que amb el mòbil." En dos anys, l'aplicació de l'Ajuntament ja ha tingut més de 80 mil usuaris. Cada dia, 7.000 tiquets de la zona verda o blava es paguen amb telèfons intel·ligents. ANTONI ROIG, director de la Divisió de l'Aparcament "Hem aconseguit una penetració d'entre el 10 i el 12 per cent de totes les operacions que es fan amb el parquímetre, i per tant això està bé, però nosaltres volem créixer més, i alguna cosa ens falla perquè no acabi de créixer." Una de les pors dels usuaris és rebre una multa per l'absència del tiquet. Però els responsables asseguren que totes les operacions en línia queden registrades. Per contrarestar aquesta desconfiança, en destaquen altres avantatges. TANIA CAZALIS, directora general d’EasyPark España "Un estalvi més o menys d'un 20 per cent de l'usuari quan utilitza el sistema. Perquè l'usuari quan comença a aparcar prem estacionar, i quan desaparca atura l'estacionament. Llavors sense adonar-se'n, l'usuari estalvia molts diners." Easypark està implementat a prop de 400 ciutats europees, en moltes de les quals ja representa el 25 per cent dels pagaments de zones regulades. Esperen que amb el temps Barcelona s'apropi a aquestes xifres.

Uns 83.000 usuaris utilitzen el telèfon mòbil per pagar en les àrees verdes i blaves de la ciutat. Això es tradueix en prop de 7.000 serveis diaris. Una xifra que no arriba a les expectatives que s’havia proposat l’Ajuntament quan, fa dos anys, va implantar el servei ApparkB. “Hem aconseguit una penetració d’entre el 10 i el 12% de totes les operacions que es fan amb el parquímetre, i això està bé, però nosaltres volem créixer més i alguna cosa ens falla perquè no acabi de créixer”, explica el director de la Divisió d’Aparcaments de B:SM, Antoni Roig.

El soci tecnològic que fa possible l’aplicació ApparkB també vol fer augmentar els usuaris. EasyPark ofereix el pagament d’aparcament via “smartphone” a més de 400 ciutats i espera que Barcelona creixi en la línia d’altres ciutats europees en què prop del 25% dels usuaris paguen l’aparcament amb la seva aplicació, segons explica la directora general d’EasyPark España, Tania Cazalis.

Un dels motius principals que tiren enrere els usuaris a l’hora de pagar la zona blava o verda amb el mòbil és la por de les multes dels controladors per no tenir el tiquet visible en el vehicle. Per això ambdues empreses volen incrementar la comunicació per explicar que tots els moviments de l’aplicació queden registrats i els revisors poden saber quins vehicles han pagat a través d’aquest sistema.