Diversos usuaris titllen de “caòtica” la parada doble de la Gran Via on s’aturen fins a 19 línies d’autobús diürnes i que s’ha traslladat recentment per les obres d’un nou accés a l’estació de plaça d’Espanya dels FGC. Uns treballs que han incrementat els problemes habituals de mobilitat en aquesta zona, on també comença el criticat carril bici de la Gran Via.

En aquesta parada altament utilitzada s’aturen diversos autobusos urbans i interurbans i s’acumulen durant tot el dia desenes d’usuaris alhora que han d’esperar el seu bus envoltats d’obres i molts ciclistes que, tot i els senyals verticals, no saben com desplaçar-se en bici en direcció a la plaça d’Ildefons Cerdà sense envair les voreres.

parada bus plaça Espanya

La “llei del més fort” s’imposa

Alguns dels usuaris de la parada conflictiva han explicat a betevé que les empentes i les corredisses per arribar fins a l’autobús són constants. “És un descontrol total i costa arribar fins a l’autobús que esperes abans que es posi en marxa”, explica una usuària que espera l’autobús per tornar a Vilanova i la Geltrú després de les classes a la universitat.

Una altra usuària creu que 19 línies d’autobús en una mateixa parada són massa serveis en un únic punt i destaca que l’acumulació excessiva de persones causa situacions incòmodes i estressants.

Altres usuaris amb qui ha pogut parlar betevé proposen adaptar una parada exclusiva per a les línies d’autobús interurbanes en algun altre punt proper. I és que, diuen, aquests autobusos tenen una freqüència de pas menor que les línies de bus de la ciutat. I han detectat que hi ha força usuaris que perden el bus no per arribar tard, sinó perquè no aconsegueixen arribar a temps fins a la porta de l’autobús abans que el conductor arranqui.

Les restriccions del carril bici despisten els ciclistes

La parada de bus doble s’ha situat a tocar dels senyals que indiquen els ciclistes que el carril bici de Gran Via queda temporalment fora de servei i que cal circular per la carretera de la Bordeta. Molts ciclistes no acaben de veure clara l’alternativa i no entenen perquè s’han de desviar cap a la dreta, si volen anar en sentit a la plaça d’Ildefons Cerdà.

En aquest punt hi ha alguns ciclistes que decideixen continuar circulant en bicicleta per la vorera muntanya de la Gran Via sense baixar de la bici i, d’altres, tot i que opten per baixar i arrossegar el vehicle, continuen caminant per la mateixa vorera, on s’acumulen les desenes de persones que esperen a la parada doble de bus, abans esmentada. D’altres decideixen continuar per la calçada tot i la restricció.

El BACC reclama participar en la millora del carril bici polèmic

El Bicicleta Club de Catalunya lamenta que un cop més les administracions, en aquest cas les implicades en les obres de l’L8, no hagin tingut en compte l’opinió del col·lectiu ciclista abans de decidir implementar canvis en el traçat d’un carril bici de la ciutat.

A més, recorden que ja fa quatre mesos que l’Ajuntament es va comprometre a crear una taula de treball per diagnosticar els principals problemes de traçat i perillositat del carril bici de la Gran Via. Aquest temps el consistori ha estat elaborant un informe tècnic sobre aquest carril bici, però tot i que asseguren que convocaran al BACC per comentar-lo, el col·lectiu ciclista creu que la trobada arribarà tard.