L'Institut Francisco de Goya, al Guinardó, participa en un projecte educatiu innovador en què els estudiants aprenen a col·laborar amb l'entorn per assolir un objectiu solidari. Una entitat social, la Fundació Adsis, és la responsable del pla, en fase pilot. LAURA NEGRO, educadora social "Creiem que els joves han d'implicar-s'hi, moltes vegades falten recursos, falten canals i el mínim és implicar-hi tota la comunitat educativa, professorat, famílies, tot el que es pugui, intentar abraçar al màxim." Organitzar una campanya de recollida d'aliments. És la meta solidària que s'han fixat els alumnes de tercer d'ESO, que són els que participen en la iniciativa. Repartits en grups, s'encarreguen de tot el procés. AINA DOMÈNECH, alumna "Entre tots ens hem autogestionat, anant als súpers, a les escoles i hem recaptat molts aliments. Més dels que esperàvem i tot." Uns mil quilos aproximadament que donaran al Banc dels Aliments. Per aconseguir-ho han hagut de treballar en situacions reals, algunes fora del centre. Des de conscienciar els companys del seu institut i d'altres fins a contactar amb supermercats i empreses o veïns per aconseguir menjar. I també a crear la pàgina web per difondre el recapte. ELISABET VALDÉS, mestra "Ells són els protagonistes del seu aprenentatge, no és buscar teories sinó la pràctica i aplicar-ho a la societat en què vivim." El projecte parteix de l'assignatura d'educació per a la ciutadania però és transversal en altres matèries del currículum. ADRIÀ TORRES, alumne "Hem après a ser millors amb la gent, a col·laborar-hi i a aprendre que tots junts podem ajudar les persones que més ho necessiten." Han après a ser solidaris. Però la solidaritat també els ha servit per aprendre a organitzar-se, prendre decisions i a enfrontar-se a reptes nous més enllà dels llibres i els exàmens.

Els alumnes de tercer d’ESO de l’Institut Francisco de Goya han pres part d’un projecte innovador i solidari de la Fundació Adsis, una entitat social amb seu al Carmel. Han proposat als estudiants fixar-se una meta relacionada amb la solidaritat i que s’autogestionin i treballin amb associacions, empreses i veïns de l’entorn del centre per assolir-la. El pla, en fase pilot, s’ha dut a terme des de l’assignatura d’educació per a la ciutadania però és transversal en altres matèries del currículum.