El Barça és un dels màxims representants de la ciutat al món, i això el converteix també en un dels seus principals actius econòmics. Segons un estudi de l'auditoria Deloitte, el 6% dels turistes que visiten la ciutat ho fan atrets pel club blaugrana. Només la temporada passada, l'activitat relacionada amb el Barça va generar 759 milions d'euros a la ciutat, un 1,2% del total del PIB. Ho va fer tant amb activitats directament relacionades amb el club com partits, que atreuen visitants que pernocten i consumeixen a la ciutat, o amb les entrades al Museu del Barça com amb altres activitats relacionades amb la publicitat. ANA ANDUEZA, Deloitte "El FCB es un motor para esta ciudad porque es capaz de traccionar y generar actividades múlitples y muy vinculadas con la ciudad. No gasta en empresas de fuera sino con empresas de la ciudad." L'activitat del Barça també té incidència en l'ocupació, i és que la temporada passada va contribuir al manteniment de més de 15.000 llocs de treball. Una incidència que, segons l'estudi, augmentarà amb la posada en marxa de l'Espai Barça, el nou complex poliesportiu que es vol construir al recinte del Camp Nou. JOSEP MARIA BARTOMEU, president del F.C. Barcelona "Barcelona és una marca molt potent i lligada a l'esport. Barcelona i Barça estan molt lligats. Al Barça ens aprofitem de Barcelona i com també Barcelona s'aprofita de la marca Barça." El sector públic també es beneficia de l'activitat del Barça: la temporada passada, l'activitat del club va contribuir a la recaptació de més de 219 milions d'euros en impostos.

Durant la temporada 2013-2014, el FC Barcelona va generar un impacte econòmic a la ciutat de 759 milions d’euros, cosa que va suposar l’1,2% del PIB. La seva repercussió en l’economia barcelonina va molt lligada al turisme. Segons l’informe elaborat per Deloitte, el 6% dels turistes assenyalen el Barça com el principal motiu per visitar la ciutat. Una proporció que el club vol fer créixer fins al 9%. Els esdeveniments esportius blaugrana mobilitzen 2,2 milions d’aficionats i generen 1,3 milions de pernoctacions a la ciutat. A més, el museu Camp Nou Experience va rebre 1,5 milions de visites.

L’estudi preveu que aquestes xifres incrementaran amb la construcció i posada en marxa del nou complex blaugrana Espai Barça. Es calcula que durant les obres, entre les temporades 2017 i 2021, es generarien 917 milions d’euros i s’arribaria als 18.523 llocs de treball. Un cop en funcionament, el nou Espai Barça retornaria 826 milions d’euros a la ciutat i ocuparia 16.628 persones.