La T1 va absorbir l'any passat 24 milions de passatgers, gairebé el 70 per cent de tots els de l'aeroport del Prat. Un volum prou significatiu, segons el govern català, per desencallar la connexió ferroviària de la T1 amb la ciutat. La nova infraestructura podria transportar entre set i nou milions de passatgers cada any. El tren llançadora tindrà una freqüència de pas de 15 minuts i connectarà la T1 amb el centre de la ciutat amb parada a l'estació de Sants, el passeig de Gràcia, i en un futur, amb la nova estació de la Sagrera. Avui a Barcelona ha estat la mateixa ministra Ana Pastor qui ha marcat el calendari de licitació de les obres. ANA PASTOR, ministra de Foment "El proyecto sigue para adelante y espero que en este semestre pueda hacerse ya una realidad." SANTI VILA, conseller de Territori i Sostenibilitat "És una excel·lent notícia que corregeix una anomalia que costa molt de justificar i d'explicar. // Pot ser un bon indicador d'avaluació del grau de compromís del Govern d'Espanya amb Catalunya." Si això és així, la nova llançadora podria entrar en funcionament l'any 2018. El projecte finalment tindrà un cost de 210 milions d'euros, més econòmic que el plantejament inicial.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presentat aquest dimarts l’estudi de demanda del tren llançadora que ha de connectar el centre de Barcelona amb la terminal T1 de l’aeroport del Prat. Aquests càlculs apunten que amb un ús moderat de la connexió, entre set i nou milions de passatgers utilitzarien el servei cada any.

Precisament, aquest matí la ministra de Foment, Ana Pastor, ha declarat que preveu licitar les obres d’aquesta connexió ferroviària al llarg dels primers sis mesos de 2015. Vila calcula que si es compleix aquest calendari, el tren llançadora podria entrar en funcionament el 2018, ja que caldrien tres anys per fer realitat el projecte.

Està previst que aquesta connexió connecti les estacions de Sants i de Passeig de Gràcia amb la T1 en 17 minuts i 23 minuts respectivament.