"La pica pot baixar, el mirall està inclinat i també tenim barres protectores." Són algunes característiques d'una de les quatre habitacions que el Hilton Barcelona té adaptades per a persones amb discapacitat. I n'hi ha més. La dutxa està preparada amb aquesta cadira, el detector de fums i el telèfon fan senyals sonors i lluminosos i els penja-robes es poden abaixar. A més, el passadís i la porta són més amples i no hi ha barreres arquitectòniques a cap part de l'hotel. JOSEP BRUNET, sales mànager Hilton Barcelona "Per nosaltres, l'accessibilitat és important i en qualsevol iniciativa som proactius. Entenem el turisme com un dret social i tothom hi hauria de tenir accés amb igualtat." El districte de les Corts ha posat en marxa un nou pla de turisme, que té com a eix central el turisme inclusiu. Un estudi realitzat per ESADE afirma que el 15% de la població mundial té algun tipus de discapacitat. Amb aquest nou projecte, volen que els establiments de les Corts estiguin preparats per rebre aquest públic. ANTONI VIVES, regidor de les Corts "A les Corts intentem ser pioners en tot el que beneficiï la inclusió. La inclusió és un eix fonamental en tot el que fem a les Corts. És l'eix central de els nostres polítiques i el turisme és un eix central econòmic també a les Corts, encara que la gent se'n oblidi." El nou Pla de turisme també preveu crear la marca Upper Diagonal, que lligarà l'oferta turística amb l'aposta per la inclusió, i vol donar rellevància a esdeveniments comercials del districte, com l'Intenz Diagonal. A més, aviat hi haurà una aplicació per a mòbils amb cinc rutes i informació dels establiments.

El districte de les Corts ha posat en marxa un pla de turisme que té com a eix central la inclusió. Contràriament al que es podria pensar, és una zona de la ciutat que disposa de 6.000 places hoteleres, repartides en 14 establiments hotelers de 4 i 5 estrelles. L’objectiu de la iniciativa és que els establiments del districte estiguin preparats per rebre públic amb necessitats especials, ja sigui famílies amb nadons, gent gran, persones amb discapacitats físiques o amb al·lèrgies. El projecte s’emmarca en l’Espai d’Inclusió 20+20+20, que fa un any que funciona.

De fet, segons un estudi d’ESADE, el 15% de la població mundial té algun tipus de discapacitat. Per això els hotels que participin en el projecte eliminaran barreres arquitectòniques dels establiments per millorar-ne l’accessibilitat i formaran el seu personal. El nou pla de turisme també busca remarcar els esdeveniments comercials que tinguin lloc al districte. Per això es crearà la marca pròpia Upper Diagonal i es dissenyarà una aplicació per a mòbils amb què, a través de codis QR, els usuaris obtindran informació dels establiments de les Corts.