La xarxa de bus s’ampliarà amb noves línies horitzontals i verticals a partir del 15 de setembre. Una d’aquestes línies verticals serà la V15, que anirà de la Barceloneta fins a l’Hospital Vall d’Hebron, com ja va apuntar l’Ajuntament durant la presentació d’aquesta nova fase de la xarxa ortogonal. Aquesta perllongació suposarà modificar un tram de l’anterior recorregut de l’V15, que deixarà de donar al volta a la plaça de la Clota. També es mourà 50 metres una parada per enllaçar amb les parades de l’antiga Línia 17 fins a arribar a l’hospital.

El primer disseny de la xarxa ortogonal, però, feia desaparèixer les parades de la ínia 17 en l’últim tram. Són uns 700 m però amb un fort pendent i el 17 – i ara el V15 -, són l’única opció de transport públic viable per arribar-hi. L’altra alternativa és caminar 400 metres, també amb pendent fort, fins a arribar a la parada del Bus del Barri.

Quan es va conèixer la supressió de la Línia 17 i es va apuntar el primer traçat de la V15, els veïns van recollir signatures i van presentar la queixa a l’audiència pública del districte per mirar d’aconseguir una alternativa de transport públic. Després de diferents reunions entre tècnics de mobilitat de l’Ajuntament i TMB, i també entre el districte i els veïns, es va convocar una jornada de participació amb els veïns d’Horta per recollir les diferents propostes. Finalment, el 14 de juliol, el consistori va presentar la solució als veïns, que la van acceptar.