Dos tons de negre per a fons i figura no semblen la millor opció per a un retrat. Però és una de les armes que esgrimeix Kerry James Marshall en molts quadres per denunciar l'escassa o nul·la visibilitat de l'afroamericà en l'art. Una altra estratègia de l'artista és la utilització de models clàssics per donar presència als de la seva raça: com aquesta sèrie inspirada en un quadre rococó de Jean Honoré, 'El gronxador'. KERRY JAMES MARSHALL, artista "Si els museus representen allò que se suposa que és el millor, si no veus mai imatges de gent negra al costat de les suposades millors imatges, pots acabar pensant que la gent negra no fa coses bones." En aquesta línia, l'artista ha disposat una col·lecció personal de retalls de publicacions que parlen de la representació de la negritud en l'art i la cultura en general. Un altre tret que caracteritza l'obra de James Marshall és la forta influència del còmic i el cinema. La mostra inclou pintura, fotografia, escultura i audiovisuals. Es desplega complementàriament en dues seus: la Fundació Tàpies i el Museu Nacional Centre d'Art Reina Sofia de Madrid. Mentre que a Madrid es pot veure, sobretot, obra pictòrica de gran format del segle XX, a Barcelona predomina la producció més recent de l'artista.