Últims minuts de congrés. És l'hora de les fotografies. Records com més originals millor. Ni el robot d'aquesta multinacional n'ha quedat fora. Ni Wally, que avui també s'ha deixat veure pel Mobile. Mentrestant, als estands tot desapareix a ritme vertiginós. Molta feina a empaquetar i a destriar allò que ja no serveix per a res, d'allò a què, per què no, encara es pot trobar una utilitat. També és hora de fer balanç. La majoria d'assistents, contents d'haver engreixat l'agenda de contactes. "Tu fas els contactes, fas una xerradeta. La feina grossa és després." "Ahora toca coger los 200 contactos, llamarles, hacer reuniones." "Hem començat a fer clients en l'àmbit mundial amb algun prototip que ens han encarregat." Cap a les quatre de la tarda, coincidint amb el tancament de portes, l'organització ha fet públiques les xifres d'assistència. S'han superat les previsions amb rècord de visitants. Aquest any 85.000 persones han participat en el congrés. AGUSTÍ CORDÓN, director general de Fira de Barcelona "S'ha arribat a aquesta xifra perquè s'han fet dues coses importants. La primera és posar en marxa el programa de la Mobile World Capital, que ha tingut efecte amb un esdeveniment que s'ha fet a Montjuïc, que és el 4 Years from Now. I després el que hi ha hagut també és un comportament molt positiu de tot el que s'ha fet al recinte de Gran Via, on hem vist que s'han afegit nous col·lectius, han vingut més empreses i més assistents de continents que abans també venien però que s'ha accentuat molt." Un nombre d'assistents que creix però que té poc impacte en el comerç de la ciutat. Així ho ha assegurat la Confederació de Comerç de Catalunya, que demana mesures a l'Ajuntament per incrementar la repercussió del congrés en el sector. Els comerciants no es volen quedar fora d'un pastís que deixa 356 milions d'euros a la ciutat.

“L’edició del Mobile World Congress de 2014 ha estat un èxit rotund i estem molt agraïts als nostres assistents, expositors i patrocinadors i socis pel seu continu suport”. Amb aquestes paraules s’ha expressat el CEO del GSMA, John Hoffman, que ha destacat la vitalitat del sector de la telefonia mòbil: “És un dispositiu omnipresent a la nostra vida quotidiana i cada cop està més integrat en les nostres activitats diàries. Per a nosaltres és molt gratificant pertànyer a un sector tan dinàmic”.

El Mobile World Congress de 2014 ha batut tots els rècords, amb més de 1.800 empreses expositores que han presentat les seves novetats als 98.000 metres quadrats del saló. Més de 3.800 mitjans de comunicació internacionals i analistes de la indústria han informat sobre les primícies que s’han presentat al saló. L’impacte econòmic del certamen ha estat de 356 milions d’euros a la ciutat de Barcelona i ha generat més de 7.000 llocs de treball a temps parcial.

Més del 50% d’assistents al saló ocupen càrrecs directius, incloent-hi més de 4.500 CEO. D’entre els més destacats hi ha el de Facebook, Mark Zuckerberg, la d’IBM, Virginia Rometty, i alts executius d’empreses com Alcatel, América Móvil, Fundació Bitcoin, Cisco, Shazam Entertaintment o WhatsApp, entre d’altres. L’assistència femenina encara és una assignatura pendent, ja que només suposa el 18% del saló.

L’edició de 2015 ja té dates

El Mobile World Congress tornarà a Barcelona del 2 al 5 de març de 2015, en virtut de l’acord que la GSMA té de dur el certamen a la capital de Catalunya fins a 2018. En un comunicat, l’entitat ha agraït a les institucions ciutadanes la seva col·laboració perquè el saló hagi estat un èxit. “Esperem tornar l’any que ve i seguir construint èxits de manera conjunta”, ha dit Hoffman.