El Carles dissenya i fabrica aquests barrets des d'un taller de la Garrotxa. CARLES MARTÍ, sombrerer de "Maku, Maku Hats" "el producte s'ha d'ensenyar i allà amb les ovelles i les vaques no tinc gaire èxit" Com ell fins a 48 dissenyadors emergents s'han fet un lloc en el 080 Barcelona Fashion, una plataforma per donar a conèixer les seves creacions. PABLO CARALPS dissenyador de "BCN Brand" "l'estratègia que vam marcar per poder arribar aquí és de començar a vendre fóra , sobretot a EEUU i vam començar a anar a fires d'allà, perquè tot lo que es fa allà té ressó de seguida aquí" Un dels productes estrella són aquestes sabatilles pintades a mà, personalitzades i també perfumades Aquesta fa olor a roses BEATRIZ IMAZ, dissenyadora de "B. Richie" "las zapatillas llaman más la atención a la vista. Es un sentido que se estimula por los colores. Queríamos estimular ese otro sentido que es el olfato. LA combinación de los dos nos parecía sensacional" A aquestes botigues s'hi pot trobar des de sabatilles d'estar per casa fins a joies o versions modernitzades de productes tradicionals. JOAN FERRERES, dissenyador de "La Juana" "ens agradava molt el producte que és l'espardenya, la típica espardenya. És un ofici que pràcticament s'havia perdut i pensàvem que era un producte que podíem donar-li una volta més. Afegir-li dissenyi, canviar-li teixits, afegir-li colors" Tot un ventall de creacions que atrauen l'atenció del públic entre desfilada i desfilada.

Després de fer l’oportuna sol·licitud a l’organització del 080, un total de 48 dissenyadors participen a l’àrea comercial del certamen, que està oberta a tothom a El Born Centre Cultural. Batejades amb el nom de “pop-up stores” o botigues efímeres, s’hi poden veure els dissenys més originals, que intenten captar la mirada, i fins i tot l’olfacte, dels visitants.

Unes vambes perfumades

La marca B. Richie ha portat al 080 unes vambes de recent creació que fan olor a perfum. N’hi ha que fan olor de roses, de vainilla i també de coco, explica la dissenyadora Beatriz Imaz. Les vambes estan personalitzades amb dibuixos fets a mà i amb pintura metal·litzada. La majoria de models que s’exposen al 080 tenen dibuixos florals, i n’hi ha un de molt especials: unes vambes per a núvies. La marca és mallorquina i ven a l’exterior, però la intenció de Beatriz Imaz és que el 080 li serveixi per fer-se visible a Barcelona i a la resta de l’estat.


La col·lecció més gran d’ulleres de fusta

L’empresa Woodys Barcelona va néixer fa un any i des del setembre passat s’ha especialitzat en una línia d’ulleres de fusta. “Tenim una de les col·leccions de fusta més gran del món, amb 107 ulleres diferents”, explica Anna Puig. Les ulleres d’aquesta marca amb seu a Vic es distribueixen a 300 òptiques tant de l’estat com europees. Aquesta és la segona edició que participen al 080 amb l’objectiu de donar-se a conèixer. “No és el mateix que vegin les ulleres per Internet que en aquesta botiga”, afirma Puig.

Un taller de barri

Las Amigas del Coco és la marca que ha creat Noemí Balaguer, amb seu al barri d’Horta. Només fa un any que la va crear. S’especialitza en “roba atemporal, juvenil, acolorida i casual”. Així la defineix Balaguer. Diu que no ha vingut al 080 a vendre sinó que vol fer contactes amb botigues, bloguers i revistes. “La gent que ve aquí no ve a comprar, però en canvi sí que et pot ajudar a difondre la teva marca”, afirma la dissenyadora. Tota la producció es fa des de Barcelona, fins i tot els teixits que utilitza els compra a la ciutat. “La nota negativa del petit dissenyador és que fas produccions petites i els preus pugen i és més difícil vendre”, assegura Balaguer.

Els barrets més artesans

Fa tres anys que el Carles Martí i la seva marca, Maku Maku Hats, trepitgen les instal·lacions del 080. “Jo vinc a ensenyar el que faig i no tant a vendre”, explica Martí. Fa 24 anys que ell dissenya barrets, sobretot models portables, tot i que quan arriba al 080 exhibeix els models més sofisticats. Els seus articles estan fets amb feltre de pèl de conill i de llebre. Tot i que fabrica a la Garrotxa, Martí baixa un cop per setmana a Barcelona per vendre els barrets al mercat d’artesania del Port Vell.