El projecte és, segons l’executiu central, “de gran complexitat tècnica per situar-se en un entorn fortament urbanitzat”. Està dividit en diversos trams. El primer consisteix a ampliar la capacitat del Cinturó del Litoral amb un carril més per sentit des del pas superior de l’autovia A-2 fins al nou enllaç de l’Hospitalet. El segon és l’inici de l’autovia d’accés al port, amb dues calçades de dos carrils per sentit, que es construirà sobre farcits i murs de contenció entre l’enllaç de l’Hospitalet i l’encreuament amb l’autovia de Castelldefels (C-31). A partir d’aquest punt, la nova autovia anirà per un viaducte elevat per sobre de la Zona Franca. Després del pont de Mercabarna, l’autovia discorrerà sobre l’antic curs del riu Llobregat, avui dessecat, fins a connectar amb la futura entrada del port.

El nou accés viari al port és paral·lel al ferroviari, de manera que compartirà espai pel marge esquerre del riu Llobregat. El Ministeri de Foment i la Generalitat van signar al setembre l’acord per construir el nou eix ferroviari, ampliant la plataforma actual dels serveis de mercaderies dels Ferrocarrils de la Generalitat. Però el Govern espanyol també s’havia compromès a construir aquesta nova autovia per facilitar l’accés i la sortida de mercaderies del port.