GABRIEL COLOMÉ, portaveu del Grup Municipal del PSC "Jo crec que Nike ha perdut una gran oportunitat de vestir-lo amb la segona equipació, que és molt més inclusiva, amb la senyera, i no tan excloent, amb la blaugrana." ALBERTO FDEZ DÍAZ, president del Grup Municipal del PP "Demà quin serà? El monument de Rafael Casanova? El de la plaça de Joan Carles I? Una façana emblemàtica de la ciutat? Hi ha d'haver un criteri." RICARD GOMÀ, president del Grup Municipal d'ICV-EUiA "Creiem que cal preservar el patrimoni com a patrimoni públic i no situar-lo com una plataforma d'aterratge d'un negoci privat, d'un interès privat, d'un lucre privat." JORDI PORTABELLA, president del Grup Municipal d'ERC+Dcat+Rcat "Com que tothom sap que corregir és de savis, demanem al govern que no doni continuïtat a aquesta campanya i que l'aturi immediatament." ANTONI VIVES, tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà "No hi ha cap mena d'incompliment de l'ordenança perquè si bé és cert que l'ordenança diu que no es pot posar publicitat damunt dels monuments municipals, l'ordenança també diu que en cas de reparació d'aquests monuments sí que s'hi pot posar publicitat. I a més és lògic que sigui així."

En una entrevista a l’emissora RAC1 el president del club periquito, Joan Collet, ha criticat l’Ajuntament per permetre a la firma Nike vestir l’estàtua de Colom amb la samarreta blaugrana fins al 9 de juny a canvi de 94.100 euros.

“El culpable totalment n’és l’Ajuntament. Estic molt molest, però no sé si sorprès. A més, una ordenança jurídica prohibeix la publicitat en monuments. És una injustícia”, ha dit Collet. El president ha insistit que la culpa “no la té el Barcelona com a institució, però nosaltres la patim”. El president blanc-i-blau ha anunciat que el Consell d’Administració estudiarà mesures: “Avui ens asseurem i començarem a valorar-ho. Estem farts que es menyspreïn els clubs de Barcelona, sobretot l’Espanyol.”

La polèmica no només ha arribat des de l’àmbit esportiu. El regidor del PSC Gabriel Colomé ha considerat poc adient la publicitat “en un monument tan emblemàtic” i ha denunciat que la iniciativa incompleix l’ordenança de paisatge urbà. El tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives, ho ha negat i ha afegit que la normativa preveu la possibilitat de posar publicitat en aquells edificis o monuments que estan en procés de rehabilitació. De fet, cal recordar que en aquests moments el monument a Colom resta tancat al públic.

El president del Grup Municipal del PP, Alberto Fernández Díaz, també ha mostrat reticència que “façanes emblemàtiques o monuments com el de Colom o Rafael Casanova siguin utilitzats per a això”.

El tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives, ha explicat que, d’acord amb el conveni signat amb Nike, Barcelona ingressarà 94.100 euros en concepte de reparació per l’impacte paisatgístic ocasionat, que es destinaran íntegrament a projectes d’entitats socials de la ciutat.

El president del Grup Municipal d’ERC+Dcat+Rcat, Jordi Portabella, s’ha afegit a les crítiques i ho ha titllat d'”error” i “banalització de l’espai públic”. Per això, ha defensat que “Barcelona no es pot convertir en un suport publicitari” i ha demanat que es rectifiqui.