Fins a vuit transports diferents per arribar a la mateixa destinació. Hi competeixen un vianant, un patinador, una bicicleta particular, un Bicing, un cotxe, una moto i el metro i l'autobús. S'admeten apostes. En José Luís ha agafat l'autobús número 10, mentre la Cora s'ha encaminat a la Línia 4 del metro. L'Emilio, dalt la moto, ha optat per encarar la via Laietana. Al metro, més ràpid impossible. Just en arribar-hi ja ha passat el comboi. Menys sort ha tingut la participant que ha optat pel Bicing. Parada buida... I a córrer per trobar-ne la següent. Ja a l'arribada, a la plaça de la Universitat, el cronòmetre ha dictat sentència. Primera posició per al patinador, que ha tardat menys d'un quart d'hora. L'han seguit, de prop, la bicicleta privada i la moto. La cursa d'avui es tornarà a repetir al novembre quan la xarxa octogonal ja estigui en marxa. Es compararan els resultats i es comprovarà si els temps dels nous autobusos són millors. De moment, avui, els autobusos s'han situat a la cua de les diverses curses, només per davant dels vianants.

La novena edició de la Cursa de Transports ha posat a prova els diversos mitjans actuals de la ciutat: tren, metro, autobús, cotxe, moto, bicicleta, Bicing, patins i a peu. En total s’han realitzat set curses simultànies que han sortit des de diversos punts de la ciutat. Totes han acabat al mateix lloc, a la plaça de la Universitat.

Amb aquesta iniciativa, els organitzadors, Promoció del Transport Públic, volen demostrar que, en molts casos, transports com la bicicleta o els patins són més ràpids que el transport públic o els vehicles motoritzats.

Aquest any es farà una segona cursa al novembre per poder comparar els resultats obtinguts pels autobusos actuals amb els temps que marquin els de la nova xarxa ortogonal. Avui, els busos s’han situat, en la majoria de rutes, a la cua de la classificació, només per davant dels vianants.