Als peus del Fòrum, Barcelona té una nova icona: la Torre Telefónica. Erigida al vèrtex de la Diagonal amb el front marítim, la nova seu corporativa de la companyia fa 110 metres d'alçària i té 24 plantes. De vidre i amb el color blanc dominant, la torre, en forma de rombe-diamant, vol donar una imatge de lleugeresa i lluminositat. El resultat: un interior de molta amplitud. Des del març, hi treballen 1.200 persones. Segons els responsables, el trasllat ha estat no només físic, sinó que també ha comportat un canvi de cultura cap a un edifici que vol ser alguna cosa més que una seu. KIM FAURA, director general de Telefónica a Catalunya "No hi havia a Barcelona cap edifici singular que representés el sector de les noves tecnologies. Això és el que volem representar. Ens agradaria convertir això en l'expressió pública de les noves tecnologies." Cinc de les plantes de la torre estaran ocupades per la nova organització de l'empresa: Telefónica Digital. La ciutat acollirà una de les sis seus que hi haurà repartides pel món. La nova unitat de negoci vol aprofitar les oportunitats de creixement del món digital i reforçar la cartera de serveis. KIM FAURA, director general de Telefónica a Catalunya "16:55 És una aposta valenta, innovadora, és la primera operadora de telecomunicacions al món que té una organització d'aquest tipus, perquè creiem que els creixements importants vindran d'aquesta àrea." A Torre Telefónica hi ha també cinc plantes de recerca i desenvolupament dedicades a la investigació multimèdia. Tot el que es pensa, discuteix i es dissenya en aquestes plantes, es tradueix després en aplicacions físiques que recull aquest centre d'innovació. La torre té una part oberta al públic i una botiga de telefonia.

L’anunci, l’ha fet el màxim responsable de Telefónica a Catalunya, aquest dimarts, quan s’inaugurava la Torre Telefónica, la nova seu de l’empresa a Barcelona, que engega nova etapa marcada pel món digital.