En lloc d'avions... avui la pista és plena de camions i de màquines. La pista principal de l'aeroport del Prat es tanca durant gairebé un mes per fer-hi treballs. Per tot plegat, l'aeroport funcionarà amb el dispositiu nocturn i es reduiran les operacions de 72 cada hora fins a 48. Les companyies han hagut de reajustar els vols i, durant aquests dies, faran menys operacions; també utilitzaran avions amb més capacitat. (POSTPO). Es faran servir les altres pistes: amb condicions meteorològiques normals, els avions s'enlairaran per la pista tres, paral·lela a la principal, i ho faran en direcció Barcelona. Per aterrar, en canvi, usaran la pista transversal des del mar. Quan faci vent molt fort, només funcionarà la pista tres, cosa que obligarà les aeronaus a aterrar des de Barcelona. Una configuració que també es farà servir durant els dies en què les obres arribin a la cruïlla amb la pista transversal. La principal és la pista més llarga de l'aeroport barceloní i es va inaugurar l'any 1948 i ara renovar-la costa 18,7 milions d'euros. "Les obres es fan per substituir el paviment que ja està desgastat pels aterratges, es resasfatarà el terra i s'instal·laran les 2.000 balises lluminoses. Les feines comencen avui i s'acabaran el 5 de febrer. S'ha triat aquesta època perquè és quan hi ha menys moviments d'avions de tot l'any. Us ho ha explicat des de l'Aeroport del Prat, Laura Arias."

Per mantenir el funcionament de l’aeroport, les properes setmanes s’aplicarà durant tot el dia la configuració nocturna. Això vol dir que els avions s’enlairaran per la tercera pista en direcció a Barcelona i aterraran per la pista transversal des del mar. També implica realitzar una vintena menys d’operacions per hora.

Quan les obres afectin la intersecció entre la pista principal i la transversal, només hi haurà operativa la tercera pista. Aena preveu que això passi entre tres i quatre dies, que hauran de ser de dimarts a divendres.

Millora del paviment

La pista principal és la més llarga de l’Aeroport de Barcelona-el Prat. Funciona des de l’any 1948 i les últimes obres de  regeneració es van fer el 2005. Amb la renovació actual, es posarà paviment nou, es renovarà l’abalisament, es milloraran les sortides ràpides i s’eliminaran alguns obstacles que hi ha a la franja de la pista i a l’àrea de seguretat.

Els treballs, que tenen un cost de 18,7 milions d’euros, van començar l’octubre passat i s’allargaran fins al juliol. El gruix principal de les obres es farà durant aquest mes de gener i primers dies de febrer. Per gestionar la reducció dels vols, les companyies han hagut d’ajustar les operacions. Durant aquest temps també utilitzaran aeronaus més grans. Gràcies a això no es preveuen afectacions al servei i, per tant, l’aeroport funcionarà amb normalitat.