JAUME COLLBONI, president de la Federació de Barcelona del PSC: "La solució no pot ser fer a pedaços una infraestructura del transport com és la línia 9 i 10 i tampoc pot ser que hagin de ser els ajuntaments els que acabin avançant els diners de les estacions de metro que s'hi construeixin perquè, insisteixo, no tots els ajuntaments tenen la mateixa capacitat econòmica."

L’estratègia que ha utilitzat la Generalitat per accelerar l’obertura de dues estacions de l’L10 Sud a la Zona Franca no convenç els líders socialistes metropolitans. En aquest sentit, Jaume Collboni ha assegurat que “la solució no pot ser fer a pedaços la infraestructura” ni que “siguin els ajuntaments els que avancin els diners”. L’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, ha advertit que “no tenim la mateixa capacitat que l’Ajuntament de Barcelona”, alhora que ha recordat que el municipi ja suporta alguns serveis que hauria de prestar la Generalitat.

L’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, també ha exigit als governs català i espanyol que facin “una planificació global de les infraestructures” perquè obrir estacions per fases ha reiterat que és fer “pedaços”. Per redoblar la pressió l’alcalde de Sant Joan Despí, Antonio Poveda, ha explicat que el PSC ha enviat una carta al Ministeri de Foment per demanar una reunió per desencallar les obres del metro, que encara no ha obtingut resposta.