El Marc ha portat un dibuix sobre els refugiats a la peixateria. És una de les accions que s’han fet al Mercat de l’Abaceria per defensar el dret de les persones a migrar. MARC COSTA, alumne de l’Escola Gravi “La gent que vagi a comprar el peix, la carn o el que sigui es podrà adonar, podrà veure els dibuixos i pensar una mica de la reflexió sobre els refugiats.” A través dels dibuixos, els parlaments i la lectura de textos els alumnes han pogut donar a conèixer la sensibilització que s’està duen a terme a dins les aules. MARIA SALVATIERRA, alumna de l’Institut Vila de Gràcia “Nosaltres no podem fer res perquè obrin les fronteres, l’únic que podem fer és manifestar-nos, aleshores el que fan és això, donar-nos veu, perquè se’ns pugui sentir i donar la nostra opinió.” ROSER MARGALEF, mestra de l’Escola Gravi “Fer que la veu dels nens surti fora dels centres educatius i després intercanviar recursos.” Hi ha un total de 70 escoles de diferents barris i de fora de la ciutat que s’han unit en xarxa per fer realitat aquesta Setmana d’Accions Educatives pel Dret a Migrar. Un projecte que es va idear el setembre a Gràcia.

Les escoles Garvi, Patronat Domènech i l’Univers i l’Institut Vila de Gràcia han fet un acte al Mercat de l’Abaceria per visibilitzar la feina i la reflexió que estan fent a l’aula sobre el dret de les persones a migrar. Hi ha hagut parlaments, lectures de textos i dibuixos que s’han repartit per les parades del mercat. L’objectiu és visibilitzar la situació en què viuen els refugiats i demanar que s’obrin les fronteres per acollir-los. Fa temps que s’està treballant aquest tema als centres, però ara han volgut dur-lo fora de les classes i donar veu als alumnes.

De fet, aquesta idea comença aquest setembre quan 50 persones del món educatiu de Gràcia es van reunir i van decidir unir esforços i crear una xarxa educativa en suport a les persones refugiades. La primera acció d’aquesta plataforma és aquesta Setmana d’Accions Educatives pel Dret a Migrar. La idea és que es facin diferents actes descentralitzats a través de les veus dels infants i que també puguin demanar la seva responsabilitat als governs.

Hi haurà diferents accions de sensibilització com l’elaboració i penjada de pancartes amb el lema #volemacollir, l’organització de xerrades, la lectura de textos o la construcció de mosaics amb l’alumnat. També, s’està treballant en un projecte a llarg termini  per compartir recursos entre els centres que els permetin seguir treballant sobre el dret de les persones migrants.