Organitzar concerts a Barcelona és poques vegades rendible. Així ho asseguren des de sales com Sidecar, membre de l'Associació de Sales de Concerts de Catalunya. Diuen que els números només surten en sales de gran format com l'Apolo o la Razzmatazz. En la resta de casos, expliquen, organitzar concerts és més una qüestió de passió per la música o de promoció per la sala, que no pas de negoci directe. ROBERTO TIERZ, propietari del bar Sidecar "Programar un concert suposa un esforç tan econòmic com de feina que fa que t'ho replantegis. És més fàcil posar un bon discjòquei, vendre copes és molt més beneficiós i tens una vida bastant més tranquil·la// Si treus els patrocinadors i les petites subvencions els concerts només generen pèrdues." Per això, l'Associació de Sales de Concerts de Catalunya, demana més ajudes i suport a la música en directe. També reclama una reivindicació històrica, que les sales no tinguin la mateixa categoria normativa que els bingos o els salons recreatius. LLUÍS TORRENTS, president de l'ASACC "Una de les nostres principals reivindicacions és que normativament deixem de dependre de la conselleria d'Interior i ho fem de la de Cultura perquè ens agrada pensar que som espais culturals." L'ASACC també valora la nova normativa que prepara l'Ajuntament per regular els concerts de petit format a bars. La troben insuficient perquè se'n queden fora associacions o espais culturals on també es fa música en directe.

Sales de concerts de mig format com Sidecar asseguren que organitzar concerts de música en directe no és rendible. Segons el propietari d’aquest local de la plaça Reial, Roberto Tierz, només sales de gran aforament com l’Apolo o la Razzmatazz els poden sortir els números. Assegura que “programar un concert suposa un esforç tan econòmic com de feina que fa que t’ho replantegis. És més fàcil posar un bon discjòquei i vendre copes és molt més beneficiós”. Per això Tierz reconeix que organitza concerts perquè és la seva passió i també perquè almenys també li serveix per promocionar la sala.

Des de l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya, que aquest any celebra el 15è aniversari, reclamen més ajudes per mantenir i potenciar la música en directe. D’entrada reivindiquen que normativament deixin de dependre del Departament d’Interior i passin a fer-ho del de Cultura. Segons el president de l’ASACC, Lluís Torrents, això facilitaria que es fessin polítiques que protegissin la música en directe des d’un punt de vista cultural. “Ens agrada pensar que som espais culturals”, sentencia Torrents.

Sobre la nova normativa que prepara l’Ajuntament per regular els concerts de petit format a bars, restaurants i cafeteria, l’ASACC ho troba insuficient i lamenta que la nova regulació deixi fora de normativa associacions o espais culturals on també es fa música en directe.