Després de 20 anys en funcionament, i amb una agenda de clients fidelitzats, ningú sospitava que tot podria acabar en estafa. ALBERTO GARCÍA, afectat "Nos ha robado y ha fastidiado la ilusión de todos los que estamos aquí que queríamos pasar las fiestas con nuestras familias." En Thomas va contactar amb l'agència de viatges gràcies a la recomanació d'un amic. Com a la majoria dels clients, l'oferta de preus i la possibilat de fer el pagament fraccionat en quotes el van convèncer per comprar els bitllets aquí. THOMAS SCHELOTTO, afectat "Por la web de aerolínias estaba alrededor de 2000 euros y un amigo me dijo, te traigo aquí que Alfredo lo conozco de siempre y te va a hacer un buen precio. Y me lo hizo de 1.350 euros." Un cop fet el pagament, el client rebia la reserva del viatge, però no pas el bitllet. SUSANA ALONSO, afectat "En principio aparecian las reservas, pero cuando llamo a la companyia me dicen que no hay numero de billete que ninguno de los dos han sido abonados." Els que han pagat amb targeta molt probablement recuperaran els diners gràcies a l'assegurança amb l'entitat financera, però els que ho han fet en efectiu ho tenen més difícil. És el cas d'alguns afectats que ja havien contractat viatges amb aquesta agència anteriorment. De moment, ja s'han presentat una trentena de denúncies per aquesta estafa.

La majoria dels clients són persones d’origen llatinoamericà que resideixen a Barcelona i que pretenien passar les vacances de Nadal amb les seves famílies a l’altre costat de l’Atlàntic. En molts d’aquests casos, van comprar els bitllets d’avió amb mesos d’antelació per evitar la pujada de preus de les companyies aèries quan s’aproximen les dates nadalenques. En el cas d’Austral Viatges, els clients abonaven l’import i rebien la reserva del vol, però no el bitllet. La Susana Alonso explica que, de cop, van perdre el contacte amb el propietari del negoci i quan van trucar a l’aerolínia per confirmar que tot estava en ordre els van informar que no tenien bitllets perquè no s’havien abonat els diners. En altres casos, els clients van veure que la reserva havia passat d’estar confirmada a cancel·lada.

Tot va esclatar ara fa una setmana, quan el propietari va fugir i el boca-orella va fer adonar-se a molts dels clients que havien estat estafats. Alguns es mostren sorpresos per la situació, ja que feia anys que confiaven en els serveis d’aquesta agència de viatges. De fet, es tracta d’una empresa familiar amb més de vint anys en funcionament, però els casos d’estafa s’haurien produït en els últims mesos i algunes famílies poden haver arribat a perdre fins a 7.000 euros.

Els que han pagat amb targeta podrien recuperar els diners gràcies a l’assegurança amb l’entitat financera, mentre que els que van pagar en efectiu ho tenen més difícil. De moment, els Mossos d’Esquadra han rebut una trentena de denúncies i els afectats estan valorant acudir al defensor del poble i al consolat dels seus respectius països per demanar suport.