Aquesta és la darrera parada del Trambesòs a la Diagonal. Després les vies giren i continuen el camí pel carrer de la Marina. Però si es du a terme la connexió dels tramvies, aquest transport sostenible seguirà circulant per l'avinguda, i això permetrà -diu el govern municipal- reformar el tram pendent, i unificar-lo amb la part ja renovada. PERE MACÍAS, director d'Estratègia de la Connexió del Tramvia "Tot el món està apostant pel tramvia com el gran mitjà que fa possible la mobilitat sostenible a les ciutats, a Barcelona estem jugant a això i estem jugant en un espai emblemàtic com la Diagonal i a més a més ho estem fent intentant parlar amb tothom." // "Ara hi ha trams de la Diagonal que tens una vorera que fa el metre i mig, no hi ha prou espais per a càrrega i descàrrega, això també és una millora urbanística, millorar la quantitat de verd, millorar la qualitat de l'arbrat, eliminar la contaminació." Aquest és el tram reformat, entre Francesc Macià i el passeig de Gràcia. Aquí, el tramvia no el reben de bon grat. MARTA CANUT, presidenta de l'Associació Diagonal Barcelona "El tramvia per la Diagonal ningú el vol, ja es va fer un referèndum i a més el ciutadà no vol el tramvia perquè dóna una efecte de rigidesa a l'avinguda Diagonal. El que farà és a l'Eixample crear-se tal cacau de trànsit que serà insuportable." Aquest, en canvi, és el tram que falta per reformar, entre el passeig de Gràcia i la plaça de les Glòries. Aquí, la idea del tramvia tampoc no agrada a tothom, però veuen necessari fer millores a la via. "Amb el follón que tenim de circulació només faltaria només faltaria posar-hi per aquí al mig el tramvia." "Molt malament. Molt malament, ja es va fer una enquesta ja fa bastants anys i va sortir clarament que no. Renovar-lo sí, això és evident. El passeig està fet malbé, i no estaria malament que es continués el que s'ha fet en el tros entre Francesc Macià i el passeig de Gràcia." La redacció del projecte encara s'ha d'adjudicar per concurs i, un cop fet, caldria buscar suports entre la resta de formacions polítiques. El projecte deixaria enrere el que ja va encarregar el govern anterior de Xavier Trias.

La remodelació de la Diagonal continua sense crear consens. Segons el director d’Estratègia de la Connexió del Tramvia per la Diagonal, Pere Macías, s’implantaria un mitjà de transport sostenible i, alhora, s’hi inclourien millores urbanístiques:  “Ara hi ha trams de la Diagonal en què tens una vorera que fa metre i mig, no hi ha prou espais per càrrega i descàrrega, això també és una millora urbanística, millorar la quantitat de verd, eliminar la contaminació”, explica Macías.

Tot i això, el projecte, que encara està en fase d’adjudicar-ne la redacció, no convenç els comerciants. Segons la presidenta de l’Associació Diagonal Barcelona, Marta Canut, el tramvia és un “mitjà de transport rígid” que obligaria a canviar l’organització semafòrica i desestabilitzaria el centre de la ciutat. Considera que el trajecte es pot fer amb autobusos elèctrics i, d’aquesta manera, s’aconseguiria un transport igual de sostenible que el tramvia. Aquesta impressió sobre el tramvia també la comparteixen alguns veïns, però en el que sí que estan d’acord és que entre el passeig de Gràcia i la plaça de les Glòries hi falten millores urbanístiques.