Han calgut dues hores de feina cada dia durant sis setmanes per recopilar informació i fotografies i per mapar tot el traçat del rec Comtal. 21 alumnes de segon d'ESO de l'Institut Doctor Puigvert han plasmat tota la feina feta en aquest blog. EMMA PASCUAL, alumna "Hem distribuït la feina en grups de tres persones i cadascú s'encarregava d'una part. Per exemple, jo m'he encarregat de la part de l'aqüeducte." MARIONA PONCE, alumna "El que més va costar del treball va ser trobar una fotografia, ja que en aquella època no hi havia càmeres. I per això vam haver de buscar un dibuix. Es veu molt canvi perquè abans la gent rentava a mà i ara això és un rec." El blog és un dels treballs globalitzats que va començar a implementar l'institut el curs passat a l'ESO. Per primera vegada, però, es tracta d'un encàrrec extern. L'ha fet el districte de Sant Andreu i l'ha inclòs al seu web. TXELI SEGUÉ, coordinadora de projectes de l'Institut Doctor Puigvert "Ells han creat des de la primera a la última pestanya. L'han coordinat ells, ells han estat els administradors. L'han fet de manera col·laborativa. S'han hagut de revertir les diferents feines. Uns s'encarregaven de les fotografies, de retallar-les si calia, hi havia un altre grup que s'encarregava del ‘my maps’. I tenim un resultat final fantàstic." Els alumnes de segon d'ESO han elaborat aquesta tardor quatre treballs més encarregats per la Fundació Sant Joan de Déu, l'ICUB i l'Escola Baró de Viver.

L’Institut Doctor Puigvert va començar a estudiar per projectes el curs escolar passat a través de temàtiques triades pel professorat. Per exemple van tractar el tema de l’astronomia. Aquest any, però, la novetat és que la proposta prové d’entitats externes. El districte de Sant Andreu els va encarregar que elaboressin un blog sobre el rec Comtal a la ciutat.

Els alumnes de segon d’ESO han dedicat dues hores cada dia a conèixer en profunditat aquesta sèquia. Durant unes sis setmanes l’han estudiat de manera globalitzada a través de les ciències socials, les matemàtiques, la història i les noves tecnologies. Les primeres tres setmanes s’han dedicat a la recerca d’informació, fotografies i recursos per elaborar el blog. A través de grups d’unes tres persones s’han distribuït les tasques, com retallar les fotografies, corregir l’ortografia o establir en un mapa el recorregut del rec. Segons la coordinadora de projectes, Txeli Segué, a més de treballar els continguts d’educació, aprenen competències com l’autonomia personal, la col·laboració o la coordinació entre els alumnes.

El resultat del treball globalitzat de proposta externa (TGPE), és com anomenen aquest tipus de projecte, és un blog sobre el rec Comtal des de Montcada i Reixac fins a l’antiga Barcino. Inclou una explicació sobre què era, com ha evolucionat i quins són els plans de futur de la sèquia. En l’elaboració també han tingut la col·laboració del Servei d’Arqueologia de Barcelona. El districte de Sant Andreu té previst vincular-lo al seu portal web.

A més d’aquesta proposta, l’Institut Doctor Puigvert té quatre encàrrecs més. La Fundació Sant Joan de Déu els ha demanat dues exposicions sobre els sense llar, una només de Sant Andreu i l’altre de la ciutat. Mentre que també han fet un blog sobre el mosquit tigre per a l’Escola Baró de Viver i un sobre la qualitat del riu proposat per l’Institut de Cultura de Barcelona.