La xemeneia que va escalfar el menjador de Ramon Casas, ara envoltada de bolsos, continua impactant al visitant. És l'element modernista més destacat de la primera planta de la botiga, l'antic habitatge del pintor. Massimo Dutti ha decidit tornar-hi a fer entrar la llum, allunyant-se de l'estil intimista de Vinçon. S'ha volgut destacar així el màxim possible els detalls originals de la finca. ARNO PHILIPP, arquitecte de Massimo Dutti "Y después un trabajo en esta planta, recuperando al máximo el estado original trabajando conjuntamente con el departamento de patrimonio para recuperar en algunos casos lo que se había perdido y en otros casos realzarlo." GUILLEM MARTÍNEZ / CARLA MARTÍN "L'edifici, el número 96 del passeig de Gràcia, el va fer construir Ramon Casas l'any 1898. El disseny va ser a càrrec de l'arquitecte Antoni Rovira i Rabassa. La planta inferior la van destinar a les cotxeres." És la planta que més s'allunya de l'aspecte original. Conserva, això sí, les antigues columnes de foneria i dos arbres centenaris que s'aixequen cap al pati. Si tornem a pujar les escales, aquesta vidriera ens permet veure l'escalinata principal, d'accés privat per als veïns. És en aquest pis on els sostres llueixen més. També hi ha la sortida cap a la terrassa, oberta al visitant. Des d'aquí es pot veure la façana posterior de la casa Milà. Més d'un curiós s'ha acostat a veure avui com havia quedat la reforma. "Els ha quedat molt maca, hem quedat meravellats. Perquè clar aquesta botiga preciosa de baix, la terrassa, impressionant." "El poder recuperar aquest espai és molt bonic. Poder veure aquests espais interiors que no sempre són accessibles." L'edifici està considerat patrimoni arquitectònic de la ciutat. Sempre ha estat vinculat d'una manera o una altra a l'art i a la moda. És per això que els responsables actuals hi han incorporat elements, com exposicions d'art temporals, o aquests quadres, amb paper paret dissenyat per Mariscal, que formaven part de l'antiga Vinçon.

La xemeneia que va escalfar el menjador de Ramon Casas, ara envoltada de bolsos, és l’element modernista més destacat de la primera planta de la botiga, l’antic habitatge del pintor. Massimo Dutti ha decidit tornar-hi a fer entrar la llum, allunyant-se de l’estil intimista de Vinçon. S’ha volgut destacar així el màxim possible els detalls originals de la finca. “Hem treballat conjuntament amb el Departament de Patrimoni de la Generalitat per recuperar alguns elements originals i, en alguns casos, realçar-los”, explica Arno Pihilipp, arquitecte de Massimo Dutti.

Els sostres són dels elements que més destaquen d’aquesta remodelació. També els mosaics del terra que s’han restaurat. Al primer pis, una vidriera permet veure l’escalinata principal, d’accés privat per als veïns. És en aquest pis on els elements modernistes llueixen més. També hi ha la sortida cap a la terrassa, oberta al visitant des d’on es pot veure la façana posterior de la Casa Milà.

La planta baixa és la que més s’allunya de l’aspecte original. Conserva, això sí, les antigues columnes de foneria i dos arbres centenaris que s’aixequen cap al pati.

L’edifici, que el pintor va fer construir el 1898 i que va ser dissenyat per Antoni Rovira i Rabassa, està considerat patrimoni arquitectònic de la ciutat. Sempre ha estat vinculat d’una manera o una altra a l’art i a la moda. És per això que els responsables actuals hi han incorporat elements, com exposicions d’art temporals o aquests quadres amb paper paret dissenyat per Mariscal, que formaven part de l’antiga Vinçon.