A les 9 del matí la vorera del carrer de Mallorca es col·lapsa. És l’hora d’entrar a l’Escola Auró. Això es repeteix cada dia matí i tarda de dilluns a divendres. El districte està decidit a millorar els entorns de les escoles per fer-los més segurs i convertir-los en espais de convivència. MONTSERRAT BALLARÍN, regidora de l’Eixample "Les obres començaran segurament a principis del proper any, el gener. Durant aquest curs escolar el compromís és que es faran però ara estem encara en procés de diàleg." Els representants de les escoles han fet arribar les seves demandes i les han treballat amb tècnics de l’Ajuntament i del districte. JORDI SABATÉ, AMPA Escola Diputació "Estem en espera que es vagi concretant el model, que és un model fet en base al que s’ha fet a la Sagrada Família, que és una ocupació de la primera fila d’aparcament de cotxes amb una mensa de vetlladors." Un altre tema en què treballa el districte és trobar una solució per reubicar el quiosc que hi ha davant de l’Escola Diputació. Pel que fa als projectes d’ampliació de voreres, els representants de les escoles creuen que es pot anar més lluny. ÒSCAR ROSSELLÓ, AMPA Escola Auró "Nosaltres hem fet una contraproposta, que s’eixampli cap al xamfrà de Comte Borrell i d’Urgell. Sembla que hi pot haver un acord, especialment en el costat de Borrell." Les escoles Auró i Diputació són les primeres en què actuarà l’Ajuntament. Aquest mateix curs s’intervindrà, en una segona fase, en els entorns de l’Escola Maria Auxiliadora i de Institut Viladomat. El pressupost aproximat per a les quatre escoles serà d'uns 100.000 euros.

La iniciativa pretén fer més segures i amables les sortides i entrades de l’escola, reduint l’espai als cotxes i fent més amplis els accessos, una mesura que facilitarà que hi hagi menys tensió en els moments més complicats i recorreguts. L’actuació complementa la que ja s’ha fet al Camí Amic i fa prendre consciència que la ciutat també és dels nens.

La proposta es va presentar abans de l’estiu i aquest mes d’octubre han començat les reunions amb els quatre centres que des d’un primer moment es van interessar per la iniciativa. Com que són els centres educatius els que millor coneixen les necessitats, han fet una llista de demandes que el districte està estudiant per convertir-les en projecte. Les obres es faran a partir del gener i aquesta idea s’anirà estenent progressivament a altres centres.