Un client d'Amazon de Barcelona acaba de fer una compra. Comença el compte enrere. El centenar de treballadors del centre logístic que l'empresa té al carrer del Rosselló tenen 15 minuts per preparar la comanda. Per aconseguir-ho, la clau és l'organtizació dels més de 100.000 productes que hi ha en aquest magatzem. ADAM SEDÓ, portaveu d'Amazon Catalunya "Optimitzem el temps de preparació de la comanda." Barcelona és una de les sis ciutats europees on s'ha implantat aquest servei d'entregues en només una hora. Altres capitals on ja funciona aquesta opció són París, Muníc i Madrid. Aquí, ara per ara, el poden sol·licitar clients prèmium de la majoria de la ciutat, ja que encara no arriben a barris de la zona nord. El cost d'aquesta opció té un recàrrec de cinc euros amb 60. Un cop enllestides les comandes, es distribueixen en aquesta graella en funció de l'hora de sortida. Una flota de bicicletes i furgonetes elèctriques les portaran al seu destí en 45 minuts com a màxim.

Els clients prèmium d’Amazon de Barcelona poden triar entre 20.000 productes a través de l’aplicació Prime Now. A més de llibres i articles d’electrònica, també s’hi pot fer la compra tant de conserves com de productes frescos que proveeixen operadors de Mercabarna.

Un cop feta la compra, s’activa tot l’engranatge del centre logístic urbà que Amazon ha estrenat aquest dimarts al carrer del Rosselló. En el magatzem, els productes estan repartits seguint un algoritme matemàtic per tal que els treballadors que els han de recollir els trobin a prop i es redueixi el temps de preparació de la comanda. Per al repartiment, Amazon disposa d’una flota de furgonetes i bicicletes, el 50 % de les quals són elèctriques.

Aquest servei el poden sol·licitar clients prèmium i té un recàrrec de 5,60 euros i cal fer una compra mínima de 19 euros. Ara per ara, no arriba als barris de la zona nord de la ciutat, com Sarrià o l’eix Besòs.

Des d’Amazon, argumenten que s’ha triat Barcelona per implantar aquest servei perquè és estratègica pel que fa a la ubicació, al sud d’Europa, i per la quantitat d’usuaris prèmium que té l’empresa a la ciutat. Aquesta opció ja funciona a cinc capitals europees més, com París, Roma i Madrid.