“Deixar les estacions com noves”

Segons fonts de TMB, la intenció d’aquestes obres que començaran a la tardor és “deixar les estacions com noves”. L’import global que requereix actualitzar-les és de 8,25 milions d’euros. Algunes de les parades seleccionades per fer aquest rentat de cara són les més utilitzades de la xarxa de metro. És el cas de Passeig de Gràcia (L3). La rehabilitació integral tant d’aquesta estació com de Paral·lel i el Besòs Mar consisteix a repensar els vestíbuls per aprofitar millor l’espai i substituir paviment, graons, sostres i revestiments de parets. S’escolliran materials més resistents per tal que el manteniment a partir d’ara sigui més fàcil.

Parades de metro més lluminoses i espaioses

TMB vol incrementar la sensació de lluminositat de les estacions i per això també se’n millorarà la il·luminació i es modificarà la tonalitat del disseny cap a colors més clars, com s’ha fet a Sant Pau – Dos de Maig o a Hospital Clínic. Els canvis en la distribució dels espais també han de contribuir a facilitar els fluxos de passatge.

La renovació que es farà a les estacions del Fondo i d’Universitat (L1) consistirà a condicionar-ne les andanes i altres zones. Se’n donaran més detalls quan les obres comencin, però TMB ja ha especificat que en aquestes dues parades la rehabilitació serà parcial.

Sense afectar la circulació de trens

Les obres a les cinc estacions no afectaran la circulació de combois. En la mesura que sigui possible els treballs s’intentaran fer a la nit. Els usuaris es podran trobar zones delimitades per obres a les andanes o accessos temporalment tancats. Les reformes començaran a la tardor però no necessàriament engegaran totes a la vegada.