Aquest tram de Consell de Cent, que uneix el Parc de Joan Miró i l’espai Germanetes, està en el punt de mira d’una possible pacificació. Quan ara, puntualment, es talla el trànsit, els negocis, entre els quals hi ha diversos tallers de cotxes, se’n ressenten. VÍCTOR MORTE, gerent de CONCENAUTO first stop “Ens han tallat alguna vegada el carrer i, lògicament, us ho podeu imaginar, des del moment en què no hi ha circulació, la facturació cau en picat.” Aquest altre taller ha obert fa només un any. La gerent lamenta que l’Ajuntament no els expliqués els plans de pacificació per a aquest punt de la ciutat quan va demanar tots els permisos. Si finalment s’hi implanta una superilla diuen que hauran de plegar. GISELA CAÑADEL LEDESMA, gerent del taller mecànic MIDAS "Llavors el meu negoci és inviable, d’aquesta manera, i com jo, doncs també els altres comerços de la zona, que pensen igual que jo, que el comerç anirà directament a la ruïna.” Des de l’associació de comerciants Nou Eixample ens expliquen que quan es talla puntualment el carrer la recaptació cau un 60 % de mitjana. SERGIO MORAL, president de l’Eix Comercial Nou Eixample “Ja veiem les conseqüències que tenen al comerç, doncs que són molt greus i estem treballant perquè la implementació que es pugui fer aquí de les super illes tinguin el mínim gravamen per al que seria el comerç de proximitat que nosaltres defensem.” L’Ajuntament diu que ara s’estan decidint els criteris de disseny de la superilla i que totes les propostes que es generin aniran a debat per buscar el màxim consens possible entre veïns i comerciants.

El tram del carrer del Consell de Cent en què es troba el taller de Víctor Morte, entre els carrers de Calàbria i Viladomat, es talla al trànsit puntualment per diades com la celebració del Camí Amic, el Dia sense Cotxes o els mercats de pagès que s’organitzen des de l’Espai Germanetes un parell de cops al mes. Entre els carrers del Comte Borrell i Comte d’Urgell, un altre taller està preocupat per la viabilitat del seu negoci si prosperen les demandes per pacificar aquesta via. El taller Midas va obrir fa un any i llavors li van dir que no hi havia previst cap canvi a curt termini. En donar-li la llicència d’activitat en ferm, s’ha assabentat que s’està estudiant implantar la superilla en aquesta zona.

L’associació de comerciants Nou Eixample assegura que l’experiència de tallar el carrer afecta també altres tipus de negoci i que la recaptació cau al voltant d’un 60 % de mitjana quan se suprimeix el trànsit. Des de l’associació asseguren també que ja s’estan fent algunes actuacions, com les restriccions del carrer de Londres, que consideren que són petites passes cap al projecte de superilla.

L’Ajuntament assegura que no s’’ha implementat cap actuació fora de la prova pilot del Poblenou. Expliquen que aquest 2016 s’està desenvolupant una primera fase de definició dels criteris de disseny i diagnosi de cada àmbit i definició del Pla d’acció. D’ara a 2018 es prioritzaran les actuacions i es faran els projectes executius. I a partir de 2017 i fins a 2019 s’executaran les obres.