A les set del matí la moto d”El matí de Barcelona’ ha iniciat el recorregut a la ronda de Dalt, concretament al Nus de la Trinitat. Ja des d’aquesta hora hi havia circulació densa ben bé fins a la sortida 9, a Sarrià. Hi havia aturades intermitents i avançar ha estat força complicat.

Cap a dos quarts de vuit, la segona etapa del repte de mobilitat era fer el trajecte en sentit invers i travessar la ciutat cap al nord, aquest cop a través de la Gran Via, des de la plaça d’Ildefons Cerdà. L’accés ha estat més fàcil i les úniques aturades eren les que organitzaven els diferents trams de semàfors.

Finalment, a les vuit del matí el darrer trajecte ha tornat a portar la moto en sentit sud, des Santa Coloma, a la sortida 30 de la ronda del Litoral, i fins a Montjuïc, un recorregut que, mitja hora més tard, encara no havia acabat. Les retencions des de Fòrum fins a Montjuïc han fet que els vehicles circulessin amb aturades.

Així doncs, tot i els semàfors que aturen el trajecte en repetides ocasions, la Gran Via ha estat la forma més còmoda d’arribar d’un extrem a l’altre del municipi. Entre les set i les nou tant la ronda de Dalt com la del Litoral s’han col·lapsat amb retencions, en especial en sentit sud. Per això, entrar a la ciutat per creuar-la ha estat la millor opció.