La implantació de la superilla de Poblenou sembla que ha obert les portes a exportar aquest concepte de mobilitat arreu de la ciutat. És el que desitja un dels pares de la idea, el director de l’Agència d’Ecologia Urbana de Barcelona, Salvador Rueda: “Els costos en un primer nivell són mínims, uns 50 o 60 milions d’euros a tot Barcelona“, assegura.

Afegeix que, en canvi, els beneficis són múltiples: menys contaminació i millor qualitat de l’aire, recuperació de drets per part dels vianants, menys soroll als carrers i una reordenació de la ciutat més justa. “En el cas que les superilles es desenvolupin de forma complerta, gairebé 7 milions de metres quadrats serien alliberats, segurament seria el projecte de reciclatge més important del món sense tirar ni una casa i a un cost ridícul“, explica Rueda.

Tot i aquestes dades, el director de l’Agència d’Ecologia Urbana de Barcelona reconeix que no tothom ho rep bé i entén que algunes persones se sentin desorientades i, fins i tot molestes durant la primera etapa d’implementació de les superilles. En aquests casos, demana paciència i comprensió. Rueda confia que, com en els altres llocs on s’han fet superilles, al Poblenou també s’acabarà acceptant.