Aquí, en aquest taller, és on s'han creat bona part dels gegants i capgrossos que es poden veure a les festes majors dels municipis catalans. És el laboratori d'El Ingenio, una botiga emblemàtica de Barcelona que data del 1838. S'hi poden trobar mil i un productes diferents. Tot i que el més destacat són les figures de cartró pedra: màscares, titelles i capgrossos. Se'n veuen de tot tipus, reis, mariners i també animals. PAU MARTÍNEZ propietari "També es fan peces boniques per encàrrec, és a dir, qualsevol persona que tingui una necessitat o equip de teatre, el que sigui, que necessita la fabricació d'un objecte en concret de cartró-pedra, aquí podem facilitar aquesta creació." El més venut però són els productes relacionats amb el món del circ, les disfresses de carnaval i les bromes. Aquestes últimes tenen èxit entre els més petits. Una botiga que amb els anys ha evolucionat i ha ampliat el ventall de productes. I aquest és l'esperit dels nous propietaris, reinventar-se per continuar amb la persiana apujada. PAU MARTÍNEZ propietari "El Ingenio esperem poder fer el mateix, poder fer una actualització tan amb línia de producte com en logística pròpia de la mateixa empresa i bàsicament és el que és necessita en el sector, qualsevol negoci, qualsevol empresa per petita que sigui, necessita una actualització constant per poder sobreviure:" S'evita, així, el tancament definitiu d'un establiment que fins i tot al febrer va arribar a penjar el cartell de liquidació. La propietària d'El Ingenio havia anunciat, aleshores, que en tancaria les portes perquè no havia trobat un relleu que, finalment, s'ha acabat produint.

Bona part dels capgrossos i els gegants que es poden veure a les festes majors dels municipis catalans s’han creat al taller d’El Ingenio, una botiga històrica de Barcelona que data del 1838. S’hi poden trobar mil i un productes diferents, tot i que el més destacat són les figures de cartró pedra: màscares, titelles i capgrossos. I en tenen de tot tipus: reis, mariners, i també animals. A més, també fan creacions per encàrrec. Avui dia però, el que té més èxit són els productes relacionats amb el món del circ: en compren professionals i no professionals. Les disfresses de Carnaval també és un altre dels reclams importants per als compradors, així com les bromes. D’aquestes, els principals clients són els nens.

La botiga amb els anys ha ampliat el ventall de productes. I aquest és l’esperit del nou propietari, El Rei de la Màgia, que aposta per reinventar-se per tal de sobreviure. Els responsables asseguren que la clau és actualitzar-se constantment, mantenint la idea principal del negoci.

La propietària de l’emblemàtica botiga de capgrossos i articles de circ, Rosa Cadona, ja havia tirat la tovallola. El juny de 2015, va penjar el cartell de “liquidació per jubilació”. Cardona esperava poder traspassar el negoci abans de retirar-se però a principis d’any les perspectives no eren gens bones i el tancament era imminent. El Ingenio està classificat en el catàleg del pla especial de protecció de comerços emblemàtics com a “establiment de gran interès”. Per tant, el local s’ha de conservar integralment. Finalment, aquest mes d’agost han trobat un successor.