La unió permetrà que les dues línies dels ferrocarrils que passen per Barcelona (la línia Llobregat-Anoia i la del Vallès) quedin connectades entre si, i que s’ampliï l’oferta de transport públic a la Nova Esquerra de l’Eixample, una zona densament poblada que disposa de diversos equipaments de rellevància, com és l’Hospital Clínic.

En total es construiran 4,1 quilòmetres de nous túnels i tres noves estacions. De les tres noves parades una estarà situada a la travessera de Gràcia, la principal connexió amb l’altra línia de Ferrocarrils de la Generalitat. Una segona, es construirà a l’Hospital Clínic i tindrà un intercanviador amb la Línia 5 de metro. Finalment, se’n situarà una altra a Francesc Macià, amb connexió amb el Trambaix. Tot plegat costarà al voltant de 321 milions d’euros.

El perllongament de la línia Llobregat-Anoia, inclosa com a prioritària en el Pla director d’Infraestructures 2011-2020, preveu que beneficiï més de 19 milions de viatgers anuals. En paral·lel, el projecte pretén augmentar els usuaris en transport públic i reduir l’ús de vehicle privat. D’aquesta manera es pretén contribuir a la descongestió del trànsit i la promoció d’una mobilitat sostenible.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha posat en relleu que aquesta “és una de les actuacions més rellevants en transport públic que desenvoluparà la Generalitat” i que el perllongament “facilitarà la connexió Vallès-Anoia i donarà cobertura de metro a una zona de la ciutat que no en té”.