Els comerciants asseguren que aquesta imatge del carrer de Larrard seria l’habitual del mes de febrer, però no del ple mes de juliol quan els turistes pugen i baixen en massa al Parc Güell. Segons expliquen, tot té a veure amb el canvi d’ubicació de la parada del bus turístic i per la nova senyalització del parc a causa les obres de la travessera de Dalt. MÒNICA ANDREU, directora operativa de Gaudí Experiència “La meitat pujaven pel carrer de Larrard i l’altra meitat pujaven per Sant Josep de la Muntanya. Arran de les obres han agafat les dues parades de busos i les han ubicat a la zona de l’Escorial amb Camèlies i l’altre on està l’antiga clínica Quirón. Tenim la senyalització, en els dos carrers paral•lels, de manera que la gent del bus turístic puja per un carrer, la gent que ve del metro puja per l’altre carrer i aquí no ens passa ningú.” Les vendes de l’estiu, asseguren, que els permeten resistir la resta de l’any. Diuen que la caixa els ha baixat a la meitat, per això alguns es plantegen tancar i d’altres ja ho han fet o han reduït personal. SARA GRIFOLL “A nosaltres ens afecta moltíssim perquè han dispersat el turisme pel carrer de baix, pel carrer de dalt, nosaltres que és a on està tot el comerç, ens hem quedat aïllats i no venem el que hauríem de vendre. Tant és que obris a les 10 com que obris a les 11 com que no obris, perquè hi ha dies que no valdria la pena ni obrir.” Des del districte asseguren que les senyalitzacions tornaran al seu lloc, quan acabin les obres de la vorera nord de la travessera, a finals d’estiu. Però els comerciants no estan satisfets. Volen saber si la parada del bus turístic, que feia pujar els turistes per Larrard, tornarà també al seu lloc original.

Fins al mes de maig, quan van començar els treballs a la banda muntanya de la travessera de Dalt, la parada del bus turístic estava ubicada a tocar del CAP Larrard. Els turistes seguien les indicacions des d’aquell punt, que els guiaven cap a la porta principal sud del Parc Güell, a través del carrer de Larrard.

Amb les obres, les dues parades de bus turístic de la travessera han estat reubicades al carrer de l’Escorial amb Camèlies i a la zona de l’antic Quirón. Els comerciants del carrer de Larrard denuncien com els està perjudicant aquest canvi, que ha deixat el carrer sense afluència de turistes. Reclamen que han perdut més de la meitat de vendes, ja que ara els visitants del parc pugen i baixen pels carrers paral·lels, on, segons ells, no hi ha comerços que depenen del turisme com ells. A més, expliquen que els turistes acostumen a desfer el mateix camí que han fet de pujada, pels carrers d’e l’Escorial, de Sant Cugat i de Marianao, i són pocs els que van a parar al seu.

La Sara Grifoll fa 50 anys que té negoci a Larrard i 20 que ven “souvenirs” a La botigueta. Assegura que no s’havia trobat mai amb la situació d’aquest any, que l’està fent pensar a tancar el negoci: “Tant és que obrís a les 10 h, com que obrís a les 11 h, com que no obris, perquè hi ha dies que no valdria la pena ni obrir.” La Mònica Andreu, directora operativa de Gaudí Experiència, explica que el comerç del seu costat fa dues setmanes que ha tancat i que tots estan tenint problemes per arribar a finals de mes i pagar als treballadors.

Segons els comerciants de Larrard, fa uns anys el govern anterior ja va esponjar la zona perquè els visitants del Parc Güell no s’acumulessin en un sol lloc, però els va assegurar que una parada de bus turístic es mantindria a tocar de Larrard. Ara reclamen al consistori actual que els tingui en compte en el pla d’actuacions de l’entorn del parc, que vol diversificar les arribades dels turistes. De moment, el districte ha assegurat que a finals d’estiu, quan acabin les obres de la banda nord de la travessera, les senyalitzacions que indiquen el camí al Parc Güell tornaran al seu lloc original. Però el que preocupa els comerços de Larrard és la ubicació de la parada del Bus Turístic. L’Administració els ha comunicat que des de Mobilitat estan analitzant el tema, però els comerciants no confien que torni al seu lloc, tenint en compte la reducció de carrils a la travessera de Dalt.