Camuflades entre les motos de qualsevol aparcament al carrer, per poder-les utilitzar només cal tenir un mòbil amb internet i descarregar-se l'aplicació de la companyia corresponent. A través del telèfon, la desbloquegem i sota el seient o a la maleta trobem el casc. Fa només tres mesos i mig que aquesta companyia va començar a operar en fase de proves, i ja han assolit els 170 usuaris. De moment, tenen 22 motos al carrer. TIM OUGEOT, CEO de Yugo "Funciona como el Bicing pero con motos eléctricas y sin estaciones. // Las motos estan repartidas en la ciudad y con mi webapp puedo acceder a la moto, la más cercana, la puedo reservar, y a partir de este momento tengo 15 minutos para acceder a la moto." Els usuaris, diuen, són d'allò més diversos, homes i dones, encara que la majoria joves. I el trajecte mitjà sol ser d'uns 15 quilòmetres. Són dades semblants a les d'aquesta altra empresa del sector, que remarquen també que el públic potencial són persones que no utilitzen la moto cada dia, sinó de manera esporàdica. Aquí tenen una flota molt més nombrosa, arriben als 250 vehicles elèctrics de lloguer que també s'activen a través d'una aplicació mòbil. JORDI TOMÀS, director de màrqueting de Cooltra "Redueix la contaminació tant ambiental com acústica, que també és molt important, no fan soroll i no emeten gasos contaminants. És una mobilitat porta a porta. No t'has de preocupar per a res: ni per l'assegurança, ni per la ITV, ni per les revisions, ni per cascs..." Tant en una empresa com en l'altra, es paga per minut, amb preus d'entre els 19 i els 24 cèntims. A això, només cal afegir-hi una quota inicial que s'ha d'abonar en inscriure's.

Aquest tipus de ciclomotors es poden trobar aparcats en qualsevol zona d’estacionament per a motos i per utilitzar-los només cal tenir un telèfon mòbil amb connexió de dades. A través d’una aplicació, podem localitzar el vehicle més proper al lloc on som, reservar-lo i usar-lo, i fer servir el casc que es pot trobar sota el seient o bé a la maleta. Pel que fa al pagament, els preus oscil·len entre els 19 i els 24 cèntims per minut, més una quota inicial d’inscripció.

Amb aquest servei, les empreses del sector busquen oferir una opció a mig camí entre el transport públic i el vehicle privat. L’avantatge principal que en destaquen les companyies és que són motos menys contaminants que les de benzina, tant pel que fa a l’emissió de gasos com en relació amb el soroll, alhora que permeten la mobilitat porta a porta.

Quant al perfil d’usuaris, asseguren que són molt diversos, però remarquen que solen ser persones que no utilitzen la moto de manera diària, sinó que en fan un ús esporàdic. El trajecte acostuma a ser d’uns 15 minuts de mitjana.