Segons dades de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), més de la meitat d’aquests viatgers (24.942) accedeixen a la línia a través d’una de les 15 estacions que hi ha entre la Terminal 1 de l’Aeroport de Barcelona-el Prat i la Zona Universitària. La resta ho fan a través dels enllaços amb les línies L1, L3 i L5.

Per estacions, la que té més validacions al dia és la d’Aeroport T1, amb més de 4.000 entrades registrades. Aquesta xifra, sumada a les més de 2.000 validacions a la parada de l’Aeroport T2, suposa prop de la meitat dels 15.000 usuaris diaris de l’Aerobús. Per darrere de la parada de la T1 hi ha la d’Europa/Fira, amb gairebé 3.400 validacions, i l’estació de Cèntric, al centre del Prat de Llobregat, que frega les 2.350.

Arrencada conflictiva

L’L9 Sud va entrar en funcionament el 12 de febrer de 2016. Des de TMB remarquen, però, que les infraestructures ferroviàries necessiten un període d’un any o més per consolidar-se i arribar al nombre d’usuaris potencials previstos.

En el cas de l’L9 Sud, aquest procés d’inici i de captació de possibles usuaris ha estat marcat per la conflictivitat laboral i les vagues, que han provocat una reducció d’usuaris a tota la xarxa de metro. Per pal·liar aquesta reducció i donar a conèixer la nova línia, TMB està fent una campanya de promoció que porta per lema “L9 Sud, el 9 camí”.