Si les darreres vagues del metro van afectar als qui anaven a la feina, el nou període d'aturades ha començat incidint als qui encetaven el cap de setmana. A partir de les 12 de la nit, els trens han comencat a circular amb espais de gairebé 20 minuts, un temps d'espera que ha indignat tant els viatgers que tornaven a casa com els que es disposaven a gaudir de la nit. "Acabo de treballar, i aquestes hores que vas cansada i tal... doncs 'como que no'." "A las 6 de la mañana tengo que estar de pie para marcharme a trabajar a otro sitio y ahora mismo no sé si va a venir el metro o si no." "Acabem de fer la selectivitat, volem sortir de festa, volem desconnectar una mica i ens trobem amb què hi ha una vaga de metro..." Les llargues estones d'espera han saturat algunes andanes. Tot i així, la repercussió ha estat menor que en hora punta d'un dia laborable i no ha calgut tancar estacions. Els altres grans damnificats per la primera nit de vaga al metro han estat els assistents al Sónar. La primera franja d'aturades al servei ha afectat de ple a aquells que es volien dirigir a alguns dels concerts de la nit. Molts dels assistents al Sónar han optat per transports alternatius; un dels que més han utilitzat ha estat el taxi. Lamenten que en un festival d'aquestes característiques, en què la música es barreja amb l'alcohol, la mobilitat afegeixi un punt de complicació a la nit. "Al Sónar ve gent de totes parts de Barcelona. I que no hi hagi metro crec que és molt fort." "Entiendo que cada uno se manifieste como tenga que ver, pero también es verdad que influir en un evento como el Sónar o estos días con la selectividad... Pues tampoco, ¿sabes?" La vaga del metro també ha incidit en la sortida del Sónar. Des de l'inici del servei i fins a dos quarts de 8 del matí ha circulat només un de cada tres trens.

Si les darreres vagues del metro van afectar els qui anaven a la feina, el nou període d’aturades ha començat incidint en els qui encetaven el cap de setmana. A partir de la mitjanit, els trens han començat a circular amb intervals propers als 20 minuts, un temps d’espera que ha indignat tant els viatgers que tornaven a casa com els que es disposaven a gaudir de la nit. Les llargues estones d’espera han saturat algunes andanes. Tot i així, la repercussió ha estat menor que en hora punta d’un dia laborable i no ha calgut tancar estacions.

Els altres grans damnificats per la primera nit de vaga al metro han estat els assistents al Sónar. La primera franja d’aturades, des de la mitjanit fins a la finalització del servei a les 2.50 h, ha afectat de ple aquells que es volien dirigir a alguns dels concerts de la nit. Però bona part del públic del festival ha optat per transports alternatius: un dels que més han utilitzat ha estat el taxi. Els que hi van cada any encara no s’han acostumat a arribar-hi amb la Línia 9 sud, estrenada aquest any. Tanmateix, lamenten que en un festival d’aquestes característiques, en què la música es barreja amb l’alcohol, la mobilitat afegeixi un punt de complicació a la nit. En sortir del Sónar, el metro ha tornat a obrir a les 4.30 amb un 33 % del servei fins a les 7.30 h, en què ha acabat l’aturada d’avui al matí.

La vaga de metro es reprèn aquest dissabte a partir de les 18 h, amb una nova franja d’aturades en què, fins a la mitjanit, circularan un de cada tres combois. Això, fins a les 22 h, provocarà intervals de pas d’entre 16 i 26 minuts a les línies convencionals, una mica menys a les automàtiques (entre 14 i 25 minuts a L9, L10 i L11). A partir de les 10 de la nit, la freqüència es redueix una mica més i el temps d’espera en algunes estacions pot superar la mitja hora.