La unió del tramvia està en ple procés de gestació i durant les properes setmanes es fixarà un calendari per a les obres, que es preveu que comencin el 2017. El director d’estratègia del projecte, Pere Macias, ha dit que “no és molt bo, és molt i molt bo”, i col·loca Barcelona entre les grans ciutats del món que aposten per la nova mobilitat. En una entrevista al ‘BTV notícies matí’, Macias explica que el tramvia és el transport destacat de les grans ciutats del món, sense deixar de banda altres mesures per garantir la mobilitat sostenible. En aquesta línia, s’ha mostrat convençut que el projecte és clau per millorar el transport dels barcelonins i, sobretot, la congestió de l’avinguda Diagonal.

Precisament, en aquesta via conflueixen moltes línies d’autobús, fet pel qual es produeix l’efecte “acordió” i, en moltes ocasions, s’apleguen tres o més busos en una mateixa parada. Segons Pere Macias, tot plegat fa que la circulació d’aquest transport sigui lenta i reconeix que no és l’opció més viable per moure’s per la Diagonal.

El director d’estratègia també ha destacat que en els plans dels últims 15 anys, aprovats per l’Autoritat del Transport Metropolità, hi figura la voluntat d’unir els dos tramvies, per la qual cosa Macias considera que hi ha “un bon precedent” perquè el projecte sigui un èxit.

Després dels estudis previs, l’Ajuntament va anunciar la seva voluntat de començar les obres per connectar el tramvia el 2017. Unes dates que el director d’estratègia, Pere Macias, no ha volgut confirmar, però ha assegurat que hi haurà notícies durant les properes setmanes.