Un dels sis ponents del debat ha estat Pere Macias, l'exconseller convergent de Política Territorial que ha fitxat l'Ajuntament per dirigir l'estratègia de connexió del tramvia. Macias considera que Barcelona necessita un mitjà de transport públic massiu. Defineix el tramvia com una peça coherent per a la mobilitat del futur. PERE MACIAS, director d'estratègia de connexió de tramvia a l'Ajuntament "A 74 ciutats del món tenen tramvia. Això de tramvia igual a segle XIX no té cap sentit. El tramvia és el futur. No per resoldre-ho tot, però sí per a determinats problemes." ANDREU ULIED, consultor de mobilitat "Hem de fer un reset, el tramvia per la Diagonal no és el del segle XIX." Les intervencions en contra del projecte s'han basat precisament a dir que la idea és recular al passat. Les veus crítiques també han defensat la pèrdua de l'espai públic que provocarà instal·lar el tramvia a la Diagonal i la contaminació que generaran les obres. LLUÍS PERMANYER, cronista de Barcelona "No faria passar un tramvia per un saló com es la Diagonal. Em pregunto si no estem fent un retorcés. Això pot mutilar i malmetre la Diagonal." JOSEP ANTONI ACEBILLO, professor d'arquitectura "El tramvia és un depredador de l'espai públic!!! Que quedi clar." GERMÀ BEL, catedràtic d'economia aplicada "La connexió del tramvia és una estratègia pèssima. Hi haurà unes emissions en la fase constructiva que després no recuperarem." Per les veus favorables, la unió de tramvies segueix la direcció que marca el Pla de mobilitat urbana, segons el qual el trànsit privat s'ha de reduir un 21 % en dos anys. RICARD RIOL, portaveu de la plataforma Diagonal per a Tothom "Realment la solidesa argumental que té el projecte de tramvia per la Diagonal avui el RACC no la ha pogut desmuntar." CARLES BENITO, portaveu del Bicicleta Club de Catalunya "Hem vist que els arguments en contra no són tan vàlids com els arguments a favor que defensen una mobilitat més sostenible."

A la taula rodona organitzada pel RACC, han participat el director d’estratègia de connexió del tramvia de l’Ajuntament de Barcelona, Pere Macias, el professor d’arquitectura Josep Antoni Acebillo, el catedràtic Jaume Barceló, el catedràtic d’economia aplicada Germà Bel, el cronista de Barcelona Lluís Permanyer i el consultor Andreu Ulied.

L’exconseller de Política Territorial ha defensat que una setantena de ciutats han recuperat el tramvia. Macias ha reconegut que la connexió del Trambaix i el Trambesòs “no servirà per resoldre-ho tot, però sí per a determinats problemes” de mobilitat de la ciutat. El consultor de mobilitat Andreu Ulied ha coincidit amb Macias en argumentar que el projecte que es proposa no té res a veure amb el tramvia del segle XIX. Jaume Barceló ha afegit que és una mesura necessària per millorar la qualitat de l’aire de la ciutat i facilitar el desenvolupament del 22@.

Les intervencions més crítiques amb el projecte han assenyalat la sostenibilitat de les obres i la convivència amb l’espai públic com a inconvenients. Josep Antoni Acebillo ha afirmat contundentment que el tramvia “és un depredador de l’espai públic”. En aquest sentit, el cronista de la ciutat Lluís Permanyer ha apostat per una flota d’autobusos elèctrics, una mesura que seria més reversible. Germà Bel ha explicat que el tramvia no compensaria les emissions de gasos contaminants que es generarien durant les obres.

Les entitats en defensa del transport públic o els usuaris de la bicicleta han seguit el debat i s’han refermat en la defensa de la connexió. Des de la plataforma Diagonal per a Tothom i el Bicicleta Club de Catalunya han coincidit a destacar que els arguments en contra del projecte són estèrils i amb aquest debat han caigut pel seu propi pes, segons ells.