Per al Grup Municipal de Convergència i Unió, la connexió del tramvia per la Diagonal tindrà conseqüències negatives que afectaran la mobilitat de la ciutat. Auguren més retencions de trànsit i conflictes amb la resta de vehicles. També destaquen que el 70 % del passatge que guanyaria el tramvia amb aquesta unió prové del metro i l'autobús. Per tant, consideren que es traspassen usuaris d'un operador públic a un de privat. Són efectes que segons els convergents no s'han valorat en els estudis sobre la connexió del tramvia que va fer l'Ajuntament. Uns documents que consideren insuficients, incomplets i un engany. JOAQUIM FORN, portaveu del Grup Municipal de CiU "No ens tremolen les cames per expressar amb total convenciment i amb arguments tècnics que fer circular un tramvia pel centre de la Diagonal és un disbarat tècnic, urbanístic i que ataca el sistema global de la mobilitat." Convergència i Unió defensa el bus elèctric com la millor opció per connectar la plaça de Francesc Macià i les Glòries. Consideren que és una solució més eficient, molt més barata i que ja es podria implantar aquest any.

Segons Forn, el tramvia disminueix la superfície per al transport privat alhora que genera un efecte barrera per als vianants. Per això considera que cal aprofundir més en l’avaluació de la connexió perquè fins ara només s’han fet “estudis trampa”. A més, ha criticat els que ha presentat el govern municipal perquè els considera incomplets i que arriben a conclusions precipitades.

Ha advertit que els estudis tècnics no tenen en compte que la densitat de població de les ciutats on un tramvia passa pel centre és de 17 a 200 vegades menor que la de l’Eixample. Sobre els 118.000 viatges que preveu el tramvia, segons els estudis, Forn ha dit que 103.000 serien de persones que ja feien servir el transport públic o anaven caminant, i els altres 15.000 es restarien al transport amb vehicle privat actual: d’aquests, el 40 % serien motos, de manera que només s’eliminarien 9.000 desplaçaments en cotxe. Ha avisat també que la contaminació augmentarà perquè hi haurà congestions en incrementar les freqüències dels semàfors perquè passi el tramvia.

Per CiU, la millor opció per connectar la Diagonal és el bus elèctric. Consideren que és més eficient, més barat, més harmoniós amb l’entorn i, diuen, més modern que el tramvia. També ha avisat que si es decideix per ideologia i sense criteris tècnics, “s’acaba tenint alguna cosa com l’Aeroport de Castelló, i una cosa així no es pot permetre“.