El districte instarà l’empresa Bus Nou Barris a complir amb la qualitat del servei dels busos 80, 81, 82 i 83. Unes línies que estan externalitzades a l’empresa Sagalés des de l’any 2009. La mesura es va aprovar per unanimitat al plenari del districte de Nou Barris davant les queixes contínues dels veïns de la Zona Nord i les Roquetes. JANET SANZ, regidora de Nou Barris “Qui treballa amb l’Ajuntament té unes obligacions superiors a les qui treballa amb una altra administració o amb un altre... per què? Perquè aquí vetllem pel compliment correcte d’aquestes condicions perquè són el que garanteix el benestar dels veïns i veïnes.” El compromís del govern és aconseguir la internalització de les línies de bus de Nou Barris. Si tot va com està previst, passarien

La regidora del districte, Janet Sanz, va explicar que l’objectiu és estudiar la viabilitat i la manera de recuperar per a l’empresa pública aquestes línies i subrogar els treballadors. La concessió la té fins al gener de 2018 l’empresa privada Sagalés, a través de la subempresa Bus Nou Barris. La proposició també vol reclamar a l’empresa que compleixi amb la qualitat del servei concedit i es respectin les condicions laborals dels conductors.

La proposició va rebre el suport necessari per ser aprovada, tot i que diversos grups es van mostrar sorpresos que fos una proposició i no una mesura de govern. A més, la CUP es va mostrar molesta per aquest punt del dia, ja que el partit de govern es va abstenir a la comissió de Mobilitat de l’Ajuntament en una proposició similar i va impedir que es discutís al plenari municipal.

La diferència entre les dues propostes radicava, segons la CUP, que l’objectiu no era estudiar la internalització pública de la línia, sinó fer-la. Per la seva banda, el PP va qüestionar que si Sagalés no compleix amb la qualitat i el servei, bé s’ha de poder trencar el conveni, i abans que expiri la concessió. Els socialistes es van decantar clarament a favor de millorar les condicions laborals dels conductors i el servei que es dóna als veïns de la Zona Nord. I ERC i Ciutadans van plantejar alguns dubtes sobre la viabilitat del procés d’internalització, però hi van donar suport. Així doncs, tot i els dubtes de l’oposició, es va aprovar amb unanimitat.

Les línies 80, 81, 82 i 83 recorren els carrers estrets i costeruts de les Roquetes, Torre Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana. En un principi eren línies de l’empresa Lydia però l’Ajuntament va recuperar-ne la gestió i la va concedir a Sagalés (Bus Nou Barris) l’any 2009. Els veïns es queixen de problemes constants, d’avaries, retards i de manca d’informació quan succeeix qualsevol incidència. Els conductors, a més, han denunciat la situació de les seves condicions laborals, que els va portar a una vaga durant unes setmanes fa un parell d’anys. Els veïns reclamen que el seu Bus del Barri pertanyi a TMB, com la resta de busos de Barcelona.