La tinenta d’alcaldessa d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha explicat que es tracta d’una proposta de ciutat amb què es pretén aconseguir que Barcelona sigui una “ciutat per viure-hi”. Sanz ha afegit que consideren que “els carrers han de ser redefinits com a espai públic, com la casa de tothom” per tal de fomentar la interacció i la cohesió social i “omplir de vida els carrers”.

Per això, volen passar “de la teoria a l’acció” i redefinir els usos que es fan als carrers. “Hem de passar de ser vianants a ciutadans”, ha dit Sanz, que ha remarcat que amb la implementació de les superilles es preveu reduir l’espai ocupat pel transport privat i que guanyi pes la ciutadania.

El projecte, juntament amb altres mesures impulsades des del consistori com la xarxa de bus o el foment de la bicicleta, busca també reduir un 21 % dels desplaçament en vehicle privat i alliberar espai a la ciutat per a les persones. “Si volem una ciutat més pacificada, hem de fer que l’espai públic estigui al servei del vianant”, ha assegurat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal.

L’objectiu és fer aquest canvi de manera coordinada amb els veïns mitjançant processos participatius d’una manera “fàcil, ràpida i àgil”, amb iniciatives que siguin reversibles. Les superilles es desplegaran inicialment a la major part de la trama Cerdà, com són l’Eixample, Sant Martí o el Camp d’en Grassot. A Sant Martí, segons ha explicat el regidor del districte Josep Maria Montaner, el pla preveu arribar al 58 % de carrers pacificats i assolir 380 hectàrees d’espais verds.

El projecte de les superilles no és nou i es va començar a impulsar en el mandat anterior. De fet, ja hi ha delimitades cinc superilles pilot a les Corts, a Hostafrancs, a l’Eixample, al voltant de Glòries i al Poblenou.